طبقه آخر برج خلیفه: معرفی سکوهای تماشا در برج خلیفه دبی

طبقه آخر برج خلیفه: معرفی سکوهای تماشا در برج خلیفه دبی

در طبقه آخر برج خلیفه چه خبر است؟ برج خلیفه بلندترین سازه جهان در شهر دبی ( امارات متحده عربی ) قرار دارد. این برج از سال 2010 به نمادی از مهندسی مدرن و یک جاذبه گردشگری مهم در دبی تبدیل شده است. برای طراحی نمای برج خلیفه از گل هایمنوکالیس از گیاهان صحرایی عربی ایده گرفته شد و نمای بیرونی ساختمان از شیشه و فولاد، ظاهری شیک و مدرن به آن بخشیده است.

در حالی که کل این سازه به خودی خود یک شگفتی است، امروز، شما را به مرتفع ترین جاذبه این شهر می بریم تا طبقه آخر برج خلیفه را کشف کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم در طبقه آخر برج خلیفه دبی چه چیزی در انتظار ماست.

شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، می توانید بلیط برج خلیفه را تهیه نمایید. دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد. آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند، عبارتند از:

طبقه آخر برج خلیفه دبی

برج خلیفه چند طبقه است؟

برج خلیفه ارتفاع ۸۲۸ متری دارد که آن را در فهرست بلندترین ساختمان‌های جهان قرار می‌دهد. برج خلیفه امکانات متنوعی از جمله واحدهای مسکونی، جاذبه های گردشگری، امکانات زیرساختی و همچنین فضاهای تفریحی را در خود جای داده است. این برج در مجموع دارای 163 طبقه می باشد که 154 طبقه آن برای فضاهای مسکونی، اداری، هتل و همچنین 9 طبقه باقی مانده برای مصارف فنی استفاده می شود. در ادامه شما را با تمامی طبقات این برج آشنا می کنیم.

طبقات 1 تا 8 هتل آرمانی

هشت طبقه اول برج خلیفه متعلق به هتل مجلل آرمانی است. این هتل که با همکاری طراح مد مشهور جورجیو آرمانی ساخته شده است، دارای 160 اتاق نفیس و همچنین استخر، کتابخانه، اسپا و مرکز تناسب اندام می باشد.

طبقات 9 تا 16 آرمانی رزیدنس

اقامتگاه های معتبر آرمانی شامل  144واحد آپارتمان می باشد. هر واحد دارای یک یا دو اتاق خواب و مساحت کلی بین 100 تا 200 متر مربع بوده و هر یک از آپارتمان ها دارای مبلمان سفارشی و مجهز به سیستم “خانه هوشمند” است. زندگی در آرمانی رزیدنس به ساکنان امکان دسترسی به زیرساخت ها و امکانات رفاهی گسترده هتل آرمانی را می دهد.

طبقات 19 تا 37، 44 تا 72 و 77 تا 108: آپارتمان ها

در برج خلیفه، 900 آپارتمان چشمگیر، از استودیوهای دنج گرفته تا پنت هاوس های وسیع در اختیار ساکنان قرار دارد.

برج خلیفه چند طبقه است؟

طبقات 111 تا 121، 125 تا 135، 139 تا 147 و 149 تا 154: ادارات و شرکت ها

این برج نمادین که چندین طبقه را در بر می گیرد، مجموعه ای از شرکت های مختلف را در خود جای داده است که محیطی ایده آل برای انجام تجارت در قلب شهر ایجاد می کند.

طبقات 122 تا 123: رستوران اتمسفر

بر فراز شهر، در طبقات 122 و 123 برج خلیفه، رستوران معتبر اتمسفر قرار گرفته که به عنوان یکی از مرتفع‌ترین رستوران‌های دو طبقه جهان شهرت دارد. طبقه اول رستوران اصلی است و طبقه دوم یک سالن مجلل و یک بار را ارائه می دهد. در شب، سالن به یک کلاب شبانه پر جنب و جوش با دی جی و  بار رایگان تبدیل می شود.

طبقات 122 تا 123: رستوران اتمسفر

طبقات 124 تا 125 و 148: سکو‌های تماشا

یکی از پرطرفدارترین مقاصد در برج خلیفه، سکوهای تماشای الهام‌بخش آن است که بازدیدکنندگان می‌توانند از مناظر پانورامای خیره‌کننده شهر دبی لذت ببرند. در طبقات 124 و 125، سکو تماشا At The Top در ارتفاع چشمگیر 452 متری در انتظار شماست. سکوی تماشای At The Top Sky شگفت انگیز نیز در طبقه 148 و ارتفاع 555 متری قرار دارد.

طبقات 152 تا 154 Sky Lounge   

این طبقات محل Sky Lounge، یک منطقه سه طبقه با یک تراس جداگانه است. در اینجا مهمانان می توانند در حالی که منظره زیبای شهر تماشا می کنند یا در جلسات کاری شرکت دارند، روی کاناپه هایی راحت استراحت کنند.

طبقات 152 تا 154 Sky Lounge   

طبقات 156 تا 159 سیستم های مخابراتی برج خلیفه را در خود جای داده است. همچنین تعمیرات فنی ساختمان در طبقات 17 تا 18، 40 تا 42، 73 تا 75، 109 تا 110، 136 تا 138، 155 و 160 تا 163 انجام می شود. این طبقات به عنوان مناطق ضروری برای حفظ سیستم‌ها و زیرساخت‌های مختلف عمل می‌کنند که برج خلیفه را بدون مشکل نگه می‌دارند.

آخرین طبقه برج خلیفه چیست؟

در طبقات آخر برج خلیفه که قابل بازدید هستند، سکوهای تماشا قرار گرفته اند. آسانسورهای برج خلیفه میهمانان را در کمتر از یک دقیقه به سکوی اول منتقل می کنند، در حالی که رسیدن به سکوی دوم کمی بیش از یک دقیقه طول می کشد. پس از ورود، بازدیدکنندگان با منظره ای مسحورکننده از شهر و محیط زیبای آن روبرو می شوند. طبقه 125 دارای مجموعه ای از سرگرمی های اضافی، از جمله یک منطقه عکس اختصاصی است که در آن بازدیدکنندگان می توانند خاطرات ماندگار و یک جاذبه واقعیت مجازی را ثبت کنند.

آخرین طبقه برج خلیفه چیست؟

سکوهای تماشای برج خلیفه در طبقات آخر

با رفتن به طبقات 124، 125 و 148 ساختمان برج خلیفه، بلندترین برج جهان، زیباترین منظره دبی را تماشا خواهید کرد. شما می توانید این شهر خیره کننده را از ارتفاع حداکثر 555 متری ببینید و همچنین وارد سکوی تماشا آسمان در طبقه 148 شوید، در حالی که در 124 و 125، در ارتفاع 452 متری، از سکوی تماشا At the Top  لذت خواهید برد، می توانید یک قهوه خوشمزه عربی را با تنقلات امتحان کنید.

سکوهای تماشای برج خلیفه در طبقات آخر

راهنمای بازدید از طبقه آخر برج خلیفه

برای دسترسی به سکوهای تماشا نمی‌توانید به‌طور مستقیم از ورودی ساختمان استفاده کنید، زیرا این بخش فقط برای ورود افراد شاغل در برج، ساکنان و مهمانان هتل اختصاص یافته است. به‌عنوان گردشگر باید ابتدا به طبقه پایین دبی مال مراجعه نموده و از طریق علائم راهنما،‌ راه خود را به‌سمت ورودی سکوهای تماشا بیابید. آسانسورهای برج خلیفه یکی از سریعترین آسانسورهای جهان هستند که شما را با سرعتی خیره کننده به طبقات آخر برج خلیفه خواهند رساند.

طبقه 124 یک تراس روباز و طبقه 125 یک سکوی بزرگ کف شیشه ای VR با منظره ای 360 درجه ارائه می دهد. در طبقه 148می‌توانید مناظر خیره‌کننده را در سالن‌های مجلل با صفحه‌نمایش‌های تعاملی تحسین کنید، از تور با راهنما لذت ببرید و خودتان را با مجموعه‌ای از نوشیدنی‌ها (چای، قهوه، آب) در Sky Lounge مهمان کنید.

سکوی تماشا آسمان برج خلیفه یک جاذبه بسیار محبوب است و بلیط های آن اغلب سریع فروخته می شوند (به خصوص از نوامبر تا ژانویه، آبان تا دی ماه)، بنابراین اکیداً توصیه می شود بلیط های خود را از قبل رزرو کنید.

راهنمای بازدید از طبقه آخر برج خلیفه

معرفی طبقه 124 برج خلیفه

آسانسور در عرض مدت کوتاهی به طبقه 124 برج خلیفه، محل سکوی مشاهده At the Top می رسد که منظره 360 درجه ای بی نظیر از دبی را به بازدیدکنندگان ارائه می کند. این سکو در ارتفاع 452 متری دارای پنجره‌های شیشه‌ای از کف تا سقف است که منظره‌ای نفس گیر و بدون مانع از شهر، خلیج فارس و صحرای وسیع پیش روی شما قرار می دهد.

همانطور که به مناظر وسیع شهری خیره می شوید، نمادین ترین جاهای دیدنی دبی از جمله نخل جمیرا، برج العرب و مارینا دبی را مشاهده خواهید کرد.

در سرتاسر سکوی مشاهده، نمایشگرهای تعاملی را خواهید دید که اطلاعاتی در مورد ساخت برج خلیفه، جایگاه آن در تاریخ دبی و تأثیر آن بر معماری جهانی ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید از تلسکوپ‌های پرقدرت برای زوم کردن بر روی نقاط خاصی از شهر استفاده نموده و به جزئیات افق دبی نگاه کنید.

معرفی طبقه 124 برج خلیفه

معرفی طبقه 125 برج خلیفه

در 456 متری، طبقه 125 برج به عنوان ادای احترام به هنر و فرهنگ عرب عمل می کند. طبقه 125 سکوی بزرگی دارد که با سلیقه به مشربیه تزئین شده است و مناظر خیره کننده 360 درجه ای دارد. در این طبقه می توانید لحظات خود را برای همیشه ثبت کنید و واقعیت و جلوه های ویژه را با عکاسی در صفحه سبز ادغام کنید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: برنامه سفر به دبی

معرفی طبقه 148 برج خلیفه دبی

At The Top SKY در طبقه 148، به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا شهر را از تراس بزرگی در فضای باز و یا یک سالن استراحت مجلل تماشا کنند. می توانید پیش بینی های بصری سایت های دبی را تماشا کنید و مناظر بی وقفه ای را از سالن ها و بالکن های راحت تماشا نمایید. یک صفحه ویدئویی تعاملی بزرگ وجود دارد که اطلاعات بیشتری در مورد این سایت ها ارائه می دهد.

باید بدانید که این طبقه بهترین منظره غروب خورشید را دارد و رزرو بلیط عصر انتخاب خوبی برای لذت بردن از بازدید این طبقه است. مزیت دیگر رفتن به این طبقه این است که قهوه، آب میوه و شیرینی به طور نامحدود در دسترس خواهد بود. همچنین می‌توانید یک تجربه واقعیت مجازی را به لیست خود اضافه کنید. پس از کاوش در طبقه 148، می‌توانید با نوشیدنی‌های خاص در سالنSKY  سرحال شوید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: راهنمای بازدید و معرفی طبقه 148 برج خلیفه

معرفی طبقه 148 برج خلیفه دبی

بازدید از طبقه آخر برج خلیفه دبی چه مزایایی دارد؟

  • در بازدید از ساختمان برج خلیفه که بلندترین ساختمان جهان با 828 متر است، شگفتی های طبیعی و مهندسی دبی را ببینید.
  • شما به طبقات 124 و 125 آسمان خراش دسترسی انحصاری خواهید داشت، جایی که شهر دبی را از سکوی تماشای At the Top خواهید دید. در آنجا این فرصت را دارید که از طریق تلسکوپ ها چشمگیرترین مناطق شهر دبی را نظاره کنید.
  • برای اطمینان از لذت‌بخش‌تر شدن بازدید، بلیط‌ها با دسترسی مستقیم در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید از صف‌های طولانی که گاهی برای بازدید از سکوهای تماشا تشکیل می‌شود، اجتناب کنید.
  • وقتی 23 طبقه دیگر به سمت طبقه 148 بالا می روید به سکوی تماشای آسمان می رسید، این سکو تماشایی ترین منظره دبی را از بالا به شما ارائه می دهد. در اینجا، شما حدود 555 متر بالاتر از پلان طبقه ساختمان خواهید ایستاد.
  • از آسانسور خلاقانه این برج که می تواند با سرعت 36 کیلومتر در ساعت حرکت کند و یکی از سریع ترین آسانسورهای جهان می باشد، شگفت زده خواهید شد.
بازدید از طبقه آخر برج خلیفه دبی چه مزایایی دارد؟

بهترین زمان بازدید از طبقه آخر برج خلیفه

اگر به دنبال بازدید در زمان غیر پیک هستید، صبح های زود بین ساعت 10:00 صبح تا 12:00 بعد از ظهر و شب قبل از بسته شدن، بهترین زمان برای بازدید از At The Top  است. برج خلیفه جاذبه ای بسیار محبوب است، بنابراین پیشنهاد ما این است اگر تاریخ خاصی را در نظر دارید، حتماً در اسرع وقت رزرو کنید تا زمان بازدیدی که می‌خواهید را تضمین کنید.

محبوب ترین زمان برای بازدید از ساعت 3 تا 8 بعد از ظهر است، اما به شدت توصیه می کنیم در هنگام غروب آفتاب از آن دیدن کنید. بسته به زمان سال، خورشید در دبی بین ساعت 18:50 تا 20:40 غروب می‌کند و این قطعا بهترین زمان برای بازدید از برج خلیفه است تا بیشترین بهره را از منظره داشته باشید.

بهترین زمان بازدید از طبقه آخر برج خلیفه

مواردی که باید هنگام بازدید از طبقه آخر برج خلیفه به خاطر بسپارید

  • سفر شما با خروج از طبقه 125 یا 148 به پایان می رسد و به سمت مرکز خرید دبی مال می روید.
  • اگر قصد تماشای غروب آفتاب را دارید، حداقل 90 دقیقه قبل از آن، زمانی را برنامه ریزی کنید.
  • زمان بندی های صبحگاهی نیز برای رزرو در روزهای جمعه و شنبه در زمستان در دسترس هستند.
  • پیدا کردن ورودی کمی چالش برانگیز است، اما باید علائم راهنما را دنبال کنید.

ساعت کاری طبقه آخر برج خلیفه و نحوه دسترسی به برج خلیفه دبی

اگر بلیط از قبل رزرو شده دارید، مطمئن شوید که به موقع می رسید، زیرا در صورت از دست دادن زمان بلیط ممکن است اجازه ورود نداشته باشید. برای رسیدن به برج خلیفه، از طریق خط قرمز مترو دبی در ایستگاه برج خلیفه/ دبی مال پیاده شوید و به طبقه پایینی دبی مال در مرکز شهر دبی  بروید و سپس از طریق علائم راهنما،‌ راه خود را به‌سمت ورودی سکوهای تماشا بیابید. همچنین می توانید از هر کجای دبی که هستید با تاکسی به این جاذبه برسید، اما به یاد داشته باشید ترافیک می‌تواند وقت شما را بگیرد و قطعاً این گزینه گران‌تری خواهد بود.

  • ساعت کاری طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵: همه روز برای ساعات پیک از ۱۵:۰۰ تا ۱۸:۳۰ و غیر پیک از ۸:۰۰ صبح الی ۰۰:۰۰ نیمه شب
  • ساعت کاری طبقه ۱۴۸: همه روز از ساعت پیک ۱۰:۰۰ الی ۱۸:۰۰ و ساعت غیر پیک ۱۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰

بلیط بازدید از طبقه آخر برج خلیفه را از کجا خریداری کنیم؟

شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت می توانید بلیط بازدید از این برج را تهیه نمایید. تور برج خلیفه در سایت دبی دیسکانت به چند صورت می باشد که هر کدام از این بلیط ها با بهترین قیمت قابل ارائه هستند. ابتدا با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، نوع بلیط مورد نظر و تعداد بلیط را انتخاب نمایید. سپس با افزودن بلیط به سبد خرید، تکمیل مراحل خرید و پرداخت، بلیط به صورت الکترونیکی برای شما ارسال خواهد شد.

بلیط بازدید از طبقه آخر برج خلیفه را از کجا خریداری کنیم؟

سخن آخر

برج خلیفه دبی یک شگفتی دنیای مهندسی و معماری مدرن به شمار می آید. ارتفاع زیاد، امکانات و طراحی آن، این برج را به یک جاذبه توریستی محبوب و همچنین نمادی از “غنا و پیشرفته بودن” مردم دبی و عرب تبدیل کرده است. چه بخواهید نمای بیرونی آن را تحسین کنید و یا از منظره بالای آن لذت ببرید، بازدید از برج خلیفه برای هر کسی در دبی از واجبات سفر می باشد.

یکی از مهم­ترین اقدامات قبل از سفر، بررسی مکان های دیدنی و تفریحی و همچنین خرید بلیط ها است. دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه