دبی مارینا - 1

معرفی منطقه دبی مارینا و مارینا واک Dubai Marina

دبی مارینا واقع در قلب دبی، یک منطقه دلپذیر است که در اطراف یک کانال مصنوعی به طول دو مایل قرار دارد و در انتهای آن به دریا متصل می شود. دبی مارینا از آسمان خراش های متعددی تشکیل شده است که برج های مسکونی، مراکز تجاری و هتل های مجلل را تشکیل می دهند. مارینا دبی توسط یک پیاده ‌روی زیبا (دبی مارینا واک) احاطه شده و دارای منطقه ‌ای پر از تراس‌ های رستورانی دنج است که همه سبک ‌های آشپزی را ارائه می‌دهند.

شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، می توانید بلیط انواع تفریحات دبی را تهیه نمایید. دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد. آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند، عبارتند از:

معرفی منطقه دبی ماریناتاریخچه دبی مارینا

باورش سخت است که تا دو دهه پیش هیچ مارینا ای در دبی وجود نداشت. دبی مارینا ساخته دست بشر است که در سال 2003 افتتاح شد و در امتداد 3 کیلومتری خط ساحلی قرار دارد. مارینا ترکیبی از هتل ‌های مجلل، ساختمان‌ های آپارتمانی و کافه‌ ها است که میزبان رویدادهای اجتماعی و بازارهای زیادی می باشد و مکانی فوق ‌العاده برای گذراندن اوقات فراغت محسوب می شود.

تاریخچه دبی مارینامارینا دبی کجاست؟

دبی مارینا، یکی از منحصر به فردترین منطقه های دبی، بر روی یک ماسه بکر به طول دو مایل و رو به خلیج فارس واقع شده است. دبی مارینا منطقه ای در قسمت غربی شهر دبی می باشد که لوکیشن دقیق این منطقه در زیر آمده است:

معماری دبی مارینا

دبی مارینا یک منطقه مسکونی و تفریحی ساحلی با مساحت 287 هکتار در امتداد خلیج فارس است. توسعه جدید در امتداد یک کانال مهندسی شده واقع در پشت ردیفی از هتل های ساحلی قرار گرفته است. مارینا شامل ده منطقه به مساحت 49 میلیون فوت مربع است و به ساکنان دبی بیش از 75000 فوت مربع واحد مسکونی، یک مرکز خرید شناور و یک فضای عمومی باز تماشایی ارائه می دهد. تکمیل این مناطق شامل 36000 واحد مسکونی است که انواع ساختمان ها از جمله برج های لوکس، خانه های شهری، ویلا و … را در بر می گیرد.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: کشتی تفریحی مارینا دبی

معماری دبی مارینافاز اول دبی مارینا

فاز اول دبی مارینا 25 هکتار (250000 متر مربع) را پوشش می دهد که شامل شش ساختمان آپارتمانی مستقل به نام برج های مارینا دبی است. فاز اول مارینا دبی بیش از 1.2 میلیارد درهم هزینه داشت است. نام سه برج از سنگ های قیمتی به نام های الماس، فیروز و مرجان و سه برج دیگر با نام های عربی مسک، انبار و آل یاس نامگذاری شده است. این طرح توسط HOK طراحی شده است و پیمانکاران آن الفطائم کاریلیون و نساح مولتی پلکس بودند.

فاز اول دبی مارینافاز دوم دبی مارینا

فاز دوم مارینا دبی متشکل از ساختمان ‌های مرتفع است که عمدتاً در یک بلوک به نام “بلندترین بلوک جهان” شناخته می ‌شوند و ارتفاع اکثر آسمان ‌خراش‌ ها بین 250 متر (820 فوت) تا 300 متر (984 فوت) می باشد که شامل برج کایان، ارتفاعات اقیانوس، مارینا پیناکل، برج سولافا و برج سیل است که تا 366 متر (1201 فوت) متر ارتفاع دارند و تعداد کمی از برج ها بلندتر از 350 متر (1148) هستند.

فاز دوم دبی مارینا

برج مارینا دبی

دبی مارینا به خاطر برج های مرتفع، مکان های تفریحی، گزینه های تفریحات شبانه و اسکله مصنوعی معروف است. در میان ساختمان های بلند و پر زرق و برق، برج مارینا توسط Emaar یک مجتمع مسکونی است که آپارتمان‌های 1، 2 و 3 خوابه را ارائه می‌کند. برج مارینا دارای 32 طبقه می باشد و در سال 2006 تکمیل شده است. این برج توسط Emaar Properties توسعه یافت و بعداً توسط Select Group در سال 2013 خریداری شد. این برج مسکونی از موقعیت عالی برخوردار است. بنابراین، کسانی که در اینجا زندگی می کنند می توانند از اتصال به مناطق تجاری اصلی، جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی معروف دبی لذت ببرند. ایستگاه های مترو و تراموا دبی نیز در مجاورت برج مارینا قرار دارند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: مراحل اخذ ویزای دبی

برج مارینا دبیپیاده روی دبی مارینا (مارینا واک دبی)

مارینا واک دبی یک پیاده رو به طول 1.7 کیلومتر (1.1 مایل) است که توسط دبی پراپرتیز توسعه داده شد و تا سال 2007 تکمیل و در آگوست 2008 به طور رسمی افتتاح شد. بسیاری از مردم وقتی بالاخره به پیاده روی معروف جهانی دبی مارینا می رسند متعجب می شوند و نمی دانند دقیقا قرار است چه کاری در آنجا انجام دهند. کارهای زیادی برای انجام دادن و سرگرم شدن در اطراف مارینا وجود دارد که یکی از آنها پیاده روی در مارینا واک که یک پیاده ‌روی آسفالت ‌شده در کنار ساحل با 305 فروشگاه و 69 رستوران است که شما را بسیار سرگرم می‌کند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: برنامه سفر به دبی

دبی مارینا - 2تفرجگاه ساحلی دبی مارینا

هر دلیلی که برای سفر به دبی داشته باشید، تفرجگاه ساحلی دبی مارینا (Dubai Marine Beach Resort & Spa) مکانی عالی برای یک استراحت هیجان انگیز و فوق العاده است. تفرجگاه ساحلی دبی مارینا با موقعیت مکانی آن که فقط 4.3 کیلومتر از برج خلیفه فاصله دارد، گزینه های فراوانی برای فعالیت ها و سرگرمی های افراد ارائه می دهد. خدمات و امکانات عالی ارائه شده در تفرجگاه ساحلی دبی مارینا اقامتی خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد. می توانید در طول اقامت خود با دسترسی رایگان به اینترنت متصل شوید. برای کمک به هماهنگی اولیه ورود و خروج، خدمات ترانسفر فرودگاهی را می‌توان قبل از ورود به این تفرجگاه رزرو کرد.

تفرجگاه ساحلی دبی مارینامرکز خرید دبی مارینا مال

منطقه دبی مارینا چیزهای زیادی برای ارائه به ساکنان خود دارد. نه تنها دارای برخی از خیره کننده ترین آپارتمان ها با چشم انداز ساحل است. دبی مارینا علاوه بر مجموعه فوق العاده ای از امکانات تفریحی، یکی از بهترین مراکز خرید دبی، دبی مارینا مال را نیز در خود جای داده است. این مرکز خرید چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان خود دارد، اما چیزی که بیش از همه در مورد آن متمایز است، انبوهی از فروشگاه‌ های خرده ‌فروشی آن است.

مرکز خرید دبی مارینا مالجاذبه ها و تفریحات مارینا دبی

این روزها به هیچ عنوان نمی توان جذابیت دبی مارینا را انکار کرد. در این منطقه آسمان خراش ها در کنار کانال پر پیچ و خم قرار گرفته اند و قایق های تفریحی لوکس صبورانه منتظر سفر بعدی خود هستند. این منطقه که از جاده الصفوح امتداد دارد و شامل اقامتگاه ساحلی جمیرا (JBR) است، به یکی از شلوغ ترین منطقه های شهر دبی تبدیل شده و طبیعتاً کارهای زیادی برای انجام دادن در این منطقه وجود دارد. چند مورد از بهترین و پرطرفدارترین جاذبه ها و تفریحات مارینا دبی عبارتند از:

  • خرید از مارینا مال
  • قایق سواری در دریای اطراف منطقه
  • گذراندان اوقات خود در ساحل مارینا دبی
  • خوردن غذاهای مختلف در ارتفاع توسط فلایینگ کاپ دبی (Flying Cup)
  • آب بازی در زمین بازی شناور آکوا فان (Aquafun)
  • ماهیگری در آب های خلیج فارس
  • چتربازی بر فراز دبی مارینا (اسکای دایوینگ دبی)
  • استفاده از زیپ لاین
  • گذراندن اوقات فراغت خود در کشتی کروز لوتوس

جاذبه ها و تفریحات مارینا دبیجمع بندی

همانطور که گفتیم منطقه دبی مارینا یکی از جذاب ترین و معروف ترین مناطق دبی می باشد. در مارینا خدمات مختلفی از جمله قایق سواری، پیاده روی، رستوران ها و … وجود دارد که می تواند برای اغلب افراد بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد. اگر قصد سفر به دبی را دارید پیشنهاد می کنیم چند روز از اقامت خود را در منطقه دبی مارینا بگذرانید و از شگفتی های آن منطقه لذت ببرید. دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه