هزینه مترو دبی 

هزینه مترو دبی چقدر است؟

قیمت بلیط مترو دبی چقدر است؟ یکی از مقاصد محبوب ایرانیان برای سفر، شهر دبی می باشد که زیبایی و مدرن بودن این شهر توجه سایرین را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

از آن جایی که دبی جاذبه های گردشگری متعددی را در دل خود جای داده، نحوه رفت و آمد در سطح این شهر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. یکی از بهترین و مناسب ترین روش های جا به جایی درون شهری در دبی، مترو است که در این مطلب از دبی دیسکانت به شرح قیمت مترو دبی خواهیم پرداخت.

کارت قرمز یا بلیط استاندارد

  • کمتر از 3 کیلومتر یا 1 منطقه: هزینه 4 درهم
  • 2 منطقه: 6 درهم
  • 3 منطقه: 8.5 درهم

کارت نول نقره ای یا بلیط پیش پرداخت استاندارد 

  • 1 منطقه یا کمتر از 3 کیلومتر: 3 درهم
  • 2 منطقه: 5 درهم
  • 3 منطقه: 7.5 درهم

کارت شخصی (Personal)

این کارت مترو از 50% تخفیف در کرایه مترو، اتوبوس و … در مقایسه با کارت‌های نول معمولی دارد.

  • 1 منطقه: 3 درهم
  • 2 منطقه: 5 درهم
  • 3 منطقه: 7.5 درهم

کارت طلایی

  • 1 منطقه 6 درهم
  • 2 منطقه: 10 درهم
  • 3 منطقه: 15 درهم
هزینه مترو دبی 

قیمت مترو دبی چقدر است؟

قطعا یکی از پرسش های اکثر گردشگران، هزینه مترو دبی می باشد که در این بخش به طور مفصل به شرح آن خواهیم پرداخت. کشور امارات از سال 2009 اقدام به ارائه کارت مترو دبی کرد و هم اکنون نیز تنها روش پرداخت هزینه مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، کارت مترو یا همان نول کارت می باشد. شایان به ذکر است که کارت نول انواع مختلفی دارد که آن ها را معرفی خواهیم کرد تا متناسب با نیاز خود، بهترین آن را انتخاب کنید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: برنامه سفر به دبی

 هزینه مترو دبی بر اساس مسافت و نوع بلیط 

پیش از آن که هزینه بلیط کارت مترو دبی را شرح دهیم، قصد داریم به معرفی انواع نول کارت یا کارت مترو بپردازیم. انواع این کارت ها عبارتند از:

  • کارت قرمز 
  • کارت شخصی
  • کارت نقره ای 
  • کارت طلایی 

کارت قرمز مترو مختص گردشگران موقت یا مسافران می باشد و شما عزیزان می توانید در سفر خود به این شهر، کارت قرمز را تهیه نمایید. این در حالی است که کارت آبی برای دانشجویان، مسافران عادی و افراد سالمند است. کارت نقره ای نیز برای مسافران عادی بوده، اما با این تفاوت که امکان شارژ آن تا 1000 درهم وجود دارد.

آخرین کارت مترو که قصد معرفی آن را داریم، کارت طلایی است که با تهیه آن امکان سفر در فضایی لوکس و با صندلی های راحت برای شما فراهم خواهد شد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که امکان شارژ کارت طلایی نیز تا سقف 5000 درهم وجود دارد. قیمت هر یک از کارت متروها به شرح زیر می باشند:

کارت قرمز یا بلیط استاندارد 

در صورتی که مسافت طی شده کمتر از 3 کیلومتر یا 1 منطقه باشد، هزینه آن 4 درهم، 2 منطقه 6 درهم و 3 منطقه 8.5 درهم خواهد بود.

کارت قرمز یا بلیط استاندارد 

کارت نول نقره ای یا بلیط پیش پرداخت استاندارد 

اگر مسافت مبدا تا مقصد مد نظر 1 منطقه یا کمتر از 3 کیلومتر باشد، هزینه آن 3 درهم خواهد بود. در صورت طی نمودن 2 منطقه، هزینه افزایش یافته و به 5 درهم خواهد رسید. مسافت 3 منطقه نیز 7.5 درهم را به همراه خواهد داشت.

کارت شخصی (Personal)

این کارت نول مزایای متعددی را برای دارندگان خود به ارمغان می‌آورد، با داشتن این کارت مترو از 50% تخفیف در کرایه مترو، اتوبوس و … در مقایسه با کارت‌های نول معمولی برخوردار می شوید. هزینه مسافت 1 منطقه 3 درهم، 2 منطقه 5 درهم و 3 منطقه 7.5 درهم خواهد بود. دارندگان کارت نول شخصی از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه در برخی فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در سراسر دبی بهره‌مند می‌شوند.

کارت طلایی 

از آن جایی که با تهیه کارت طلایی سفری آسان تر و راحت تر را در پیش خواهید داشت، قطعا ملزم به پرداخت هزینه های بیشتری خواهید بود: به این ترتیب که هزینه برای طی کردن 1 منطقه 6 درهم، 2 منطقه 10 درهم و 3 منطقه 15 درهم خواهد بود. البته انتخاب اکثریت گردشگران جهت خرید کارت مترو، کارت نقره ای است.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی 

خرید و شارژ کارت مترو دبی 

حال که با انواع کارت مترو دبی و هزینه هر یک از آن ها آشنا شدید، بهتر است با نحوه خرید و شارژ نول کارت نیز آشنا شده اید تا در سفر خود به شهر دبی با هیچ گونه مشکل یا ابهامی مواجه نشوید. در صورتی که انتخاب شما برای نول کارت، کارت قرمز یا نقره ای می باشد، می توانید به راحتی آن ها را از دستگاه های فروش خودکار که هم در سطح شهر و هم در ایستگاه های مترو قرار داده شده، تهیه نمایید.

امکان تهیه بلیط مترو از کیوسک های بلیط فروشی، مرکز خدمت مشتریان RTA، وبگاه اصلی نول کارت، سوپر مارکت هایی نظیر کارفور و Lulu و … نیز وجود دارد.

خرید و شارژ کارت مترو دبی 

چگونه از میزان اعتبار نول کارت مطلع شویم؟

از دیگر پرسش های پر تکرار گردشگران در رابطه با بلیط مترو، چگونگی اطلاع از میزان اعتبار باقی مانده می باشد که جهت آگاهی از آن ابتدا باید به سایت نول کارت مراجعه کرده و پس از کلیک بر روی گزینه Check nol balance کد پشت کارت را وارد نمایید و از اعتبار باقی مانده مطلع شوید. البته روش ذکر شده یکی از ساده ترین روش های موجود بوده و در صورت تمایل می توانید به کیوسک های موجود یا متصدیان باجه مراجعه نمایبد. البته به هنگام استفاده از نول کارت، می توانید اعتبار باقی مانده را روی صفحه نمایش گیت نیز مشاهده فرمایید.

چگونه از میزان اعتبار نول کارت مطلع شویم؟

ناگفته های استفاده از کارت مترو دبی 

یکی از نکاتی که باید در رابطه با هزینه مترو دبی بدانید و آن را رعایت کنید، این است که روزهای سفر خود و هزینه های رفت و آمد و تردد در سطح شهر دبی را تخمین بزنید تا بیش از حد کارت مترو خود را شارژ نکنید.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، عدم استفاده 2 نفر از یک کارت مترو می باشد. بنابراین در صورت سفر به همراه خانواده یا دوستان، هر فرد ملزم به تهیه یک کارت مترو جداگانه است.

به هیچ عنوان بدون داشتن کارت طلایی مترو وارد واگن وی آی پی نشوید.

نتیجه نهایی 

همان طور که گفته شد، یکی از بهترین گزینه ها برای گردشگرانی که قصد اقامت چند روزه در شهر زیبا و دیدنی دبی را دارند، کارت قرمز مترو می باشد که امکان شارژ آن در یک روز 5 بار می باشد، البته در صورتی که قصد استفاده مکرر از مترو را دارید، به شما توصیه می کنیم که کارت نقره ای را تهیه کرده و به راحتی علاوه بر پرداخت هزینه مترو و اتوبوس، هزینه تاکسی را نیز پرداخت نمایید.

این مطلب از دبی دیسکانت را به قیمت مترو دبی و‌ بلیط آن پرداختیم تا در سفر کوتاه مدت خود به دبی از اطلاعات لازم در این زمینه برخوردار باشید و به راحتی در سطح شهر دبی تردد کرده و از جاذبه های گردشگری آن بازدید نمایید.

 دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده اجاره خودرو در دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه