حمل و نقل عمومی در دبی - 1

حمل و نقل عمومی دبی و 9 حقیقت کلیدی در مورد آن

حمل و نقل عمومی دبی مهم ترین موضوع در بدو سفر به این شهر می باشد، از این رو تصمیم گرفتیم در مقاله ای مفصل به بررسی روش های حمل و نقل این شهر و حمل و نقل عمومی در دبی از سایت Dubaidiscount بپردازیم.

دبی بعنوان یک مقصد گردشگری و همچنین مکانی جهت زندگی، بنا به دلایل بسیاری نظیر بالا بودن استاندارد های زندگی، وجود سبک زندگی غیر معمول همراه با معماری های بی نظیر، تنوع بسیار بالای سرگرمی برای افراد مختلف شهری با شهرت جهانی می باشد. در دبی معروف ترین فروشگاه های خرید دنیا شامل بهترین و متنوع ترین برند های محصولات از سراسر جهان می باشد، به نحوی که با فراهم آوردن جدیدترین مدلها و لوکس ترین ماشین ها براحتی می تواند پاسخگوی نیازهای ساکنین و توریست های موجود باشد.

شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، می توانید شرایط اجاره خودرو در دبی، قیمت ها و قوانین موجود را بررسی نمایید. دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد. آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند، عبارتند از:

حمل و نقل عمومی در دبی - 2

حمل و نقل عمومی در دبی، 9 حقیقت کلیدی

اگر علاقه مند به گردش در شهر بدون استفاده از وسیله شخصی هستید، دبی رنج متفاوتی از روش های حمل و نقل ارزان را جهت دستیابی به مناطق مختلف شهری در نظر گرفته است. روش های اصلی حمل و نقل عمومی در دبی مترو، تاکسی، اتوبوس و تاکسی های دریایی که با نام Abras شناخته می شوند، می باشند. در ادامه 9 حقیقت کلیدی در مورد حمل و نقل عمومی در دبی را بیان میکنیم:

1- مترو دبی:

حمل و نقل عمومی در دبی - 3

مترو دبی نمونه ای کامل از یک هنر مدرن، بدون راننده، مجهز به سیستم فول اتوماتیک که در آن واحد تمیز، پر سرعت و کارا می باشد. درحالی که استفاده از مترو هزینه بالایی ندارد دسترسی به قسمت های مهم شهری نظیر فرودگاه دبی و برخی از مقاصد توریستی نظیر امارات مال و برج خلیفه را ممکن می سازد. در حاضر میتوانید از لاین سبز و قرمز مترو دبی استفاده کنید. همانگونه در تصویر زیر ملاحظه می کنید مسیر های سبز و قرمز و کلیه ایستگاه های موجود بهمراه مناطق 5 گانه مسیر مترو نشان داده شده است.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: راهنمای کامل مترو دبی

حمل و نقل عمومی در دبی - 4

لازم بذکر است که خوردن و آشامیدن هر گونه مواد خوراکی در مترو دبی ممنوع می باشد و جرائم سنگینی برای آن درنظر گرفته شده است. جهت دستیابی به اطلاعات تکمیلی به وب سایت اصلی مراجعه فرمایید.

حمل و نقل عمومی در دبی - 5
حمل و نقل عمومی در دبی - 6

2- تاکسی:

تاکسی دبی در مقایسه با شهرهای توریستی مشابه به نسبت قیمت مناسب تری دارد و بطور جدی و نظام مند توسط سازمان حمل و نقل شهر دبی ( RTA ) مدیریت و سازماندهی می شود. کلیه تاکسی ها مجهز به سیستم تاکسی متر می باشند، لذا هیچگونه ابهامی در مورد مبلغ قابل پرداخت بابت مسیر پیموده شده وجود ندارد. تعداد بسیار زیادی از شرکت های تاکسی رانی در دبی وجود دارد که درصد بالایی از رانندگان مودب هستند و با زبان انگلیسی آشنایی دارند. همانگونه که مستحضرید چند سالی است که نرم افزارهای هوشمندی جهت مکان یابی و رزرو تاکسی در کشور ما تعبیه شده است. این ساز و کار برگرفته از سیستم موجود در سایر کشورهای جهان می باشد. نام چند نرم افزار برتر در این زمینه به شرح زیر می باشد:

RTA Dubai App ، RTA Smart Taxi ، Dubai Taxi Partner App و Dubai Taxi Driver App

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: هزینه تاکسی در دبی چقدر است؟

حمل و نقل عمومی در دبی - 7
حمل و نقل عمومی در دبی - 8

3- اتوبوس:

شبکه اتوبوسرانی دبی بسیار گسترده می باشد و با توجه به وجود ایستگاه های موجود در نزدیکی ایستگاه مترو امکان دسترسی به هر نقطه شهر را میسر می کند. استفاده از اتوبوس بسیار مقرون بصرفه می باشد. همچنین جهت پرداخت هزینه می توانید از NOL card استفاده کنید و با استفاده از اتوبوس های شهری می توانید به مناطقی که مترو در آنها موجود نیست، مانند ساحل جمیرا، بروید. همچنین اگر بخواهید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید می توانید از اتوبوس های بین شهری جهت رفتن به شهرهای اطراف استفاده کنید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: اجاره خودرو در دبی با صرفه تر است یا کرایه تاکسی؟

حمل و نقل عمومی در دبی - 9
حمل و نقل عمومی در دبی - 10

4- تاکسی Abras

شاید در هیچ کجا به اندازه دبی ترکیبی از تکنولوژی های سنتی و مدرن به چشم نیاید. Abra به تاکسی های دریایی به شکل قایق های چوبی با طول حدود 10 متر گفته می شود. این تاکسی های دریایی عجیب و غریب جزء ارزان ترین روش های حمل و نقل عمومی بحساب می آیند و یک روش عالی جهت دور ماندن از ترافیک شهری محسوب می شود. جالب ترین نکته در مورد این روش حمل و نقل این است که سرعت بسیار بالایی در جابجایی دارد، چنانچه بخواهید از طریق زمینی و با ماشین شخصی از یک سمت شهر به آنسوی آن بروید در بهترین حالت حدود 1 ساعت زمان می برد، اما از طریق قایق های Abra این زمان به حدود 10 دقیقه کاهش می یابد!

حمل و نقل عمومی در دبی - 11
حمل و نقل عمومی در دبی - 12

5- تاکسی های دریایی:

بر خلاف تاکسی های Abra این تاکسی ها قادرند تا مسافت های طولانی تر را با سرعت بیشتری بپیمایند. این تاکسی ها که توسط سازمان حمل و نقل دبی سازماندهی و مدیریت می شوند ظاهر بسیار مدرنی دارند و با درنظر گرفته شدن تجهیزات و امکانات لازم قادر به پیمایش آبهای خلیج فارس با سرعتی بالغ بر 25 گره دریایی می باشند. جهت اطلاع از ساعات حرکت و رزرو به وب سایت اصلی مراجعه فرمایید.

حمل و نقل عمومی در دبی - 13
حمل و نقل عمومی در دبی - 14

6- نول کارت:

در جهت کارآمد تر و راحت تر شدن سیستم حمل و نقل عمومی سازمان حمل و نقل دبی (RTA) کارت های Nol یا (Nol Card) را معرفی کرد. این کارت در کلیه انواع سیستم حمل و نقل تحت نظر این سازمان نظیر اتوبوس، اتوبوس دریایی، تراموا و مترو قابل استفاده می باشد. بزرگترین مزیت در استفاده از این کارتها عدم نیاز به پرداخت کرایه نقدی می باشد. بطور کلی 4 نوع کارت نول با نوع خدمات و مالیات های متفاوت تعبیه شده است که جهت دستیابی به اطلاعات تکمیلی می توانید به وب سایت اصلی آن رجوع کنید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: راهنمای استفاده از اپلیکیشن تاکسی و تاکسی اینترنتی در دبی

حمل و نقل عمومی در دبی - 15

7- کشتی دبی یا Dubai Ferry:

بیشتر توسط توریست ها استفاده می شود که باعث می شود بتوانند در دریا از نمای برخی ساختمان های نمادین شهر همانند برج العرب و یا جزیره نخلی جمیرا و هتل رویایی آتلانتیس دیدن کنند. ساعات حرکت کشتی به طور پیوسته تغییر می کند و می توانید از این قسمت در جریان آخرین ساعات حرکت کشتی قرار بگیرید.

حمل و نقل عمومی در دبی - 16

مسیر حرکت کشتی دبی را در تصویر زیر ملاحظه می کنید:

حمل و نقل عمومی در دبی - 17

8- تراموا دبی:

انتظارها جهت افتتاح تراموا دبی در نوامبر 2014 به پایان رسید. تراموا جزئی از دسته بندی حمل و نقل ریلی محسوب می شود و توانسته است دسترسی راحت و سریع در مناطق پر جمعیت ساحل جمیرا و مناطق اقتصادی در امتداد خیابان Sufouh را فراهم آورد. همانطور که در نقشه مرتبط با ایستگاه های مترو ملاحظه نمودید در دو ایستگاه Damac و Jumeirah Lake Towers تراموا به مترو لینک می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و زمانبندی حرکت به وب سایت اصلی مراجعه فرمایید.

حمل و نقل عمومی در دبی - 18
حمل و نقل عمومی در دبی - 19

9- منوریل جزیره نخل جمیرا:

این منوریل یک سیستم حمل و نقل اختصاصی جهت جابجایی توریست ها و ساکنین دبی از ابتدا ( ایستگاه Gateway ) به انتهای جزیره (هتل آتلانتیس) و بالعکس می باشد. استفاده از این منوریل یک دید فوق العاده از جزیره نخل جمیرا را فراهم می کند و به تراموا دبی متصل می شود. درحال حاضر منوریل با مترو لینک نمی باشد اما در آینده ای نه چندان دور این ارتباط تحقق خواهد یافت. جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه و زمانبندی حرکت به وب سایت اصلی مراجعه فرمایید.

جمع بندی

اگرچه رانندگی یکی از راحت ترین روش های ممکن جهت گشت و گزار در دبی می باشد، دولت در دهه اخیر بشکل گسترده ای سیستم حمل و نقل عمومی را بهبود داده است. لازم بذکر است که نمی توان از دبی به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان از لحاظ ارتباط مدل های حمل و نقلی یاد کرد، اما گزینه های بسیار متنوعی جهت حمل و نقل عمومی، خصوصا در زمانی که شما به اندازه کافی فرصت دارید تا دبی را از منظری متفاوت تجربه کنید، در نظر گرفته شده است.

دبی دیسکانت  یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی  و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

حمل و نقل عمومی در دبی - 20
حمل و نقل عمومی در دبی - 21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه