در سفر به دبی دلار ببریم یا درهم - 1

در سفر به دبی چه پولی ببریم؟ دلار یا درهم؟

در سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟ برای سفر به دبی چه پولی با خود ببریم؟

دبی یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای ایرانی‌ها محسوب می شود و سالانه افراد بسیاری به این شهر بزرگ در کشور امارات سفر می‌کنند. برای پرداخت هزینه ها در این کشور سوال مهمی که پیش می آید این است که برای سفر به دبی چه ارز یا پولی با خود ببریم؟ پول نقد در دبی به صورت دلار همراه خود داشته باشیم یا درهم؟

در این مطلب از دبی دیسکانت اطلاعات کاملی درباره ارز مناسب برای سفر به دبی ارائه کرده ایم.

شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، می توانید قیمت انواع تفریحات دبی را بررسی نمایید. دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار تفریحات دبی و همچنین اجاره خودرو در دبی می باشد. آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند، عبارتند از:

پول نقد در دبیواحد پول دبی چیست؟

واحد پول دبی درهم است که به AED (درهم امارات متحده عربی) خلاصه می شود. هر درهم امارات معادل صد فلس است. فلس در امارات به عنوان پول خرد به کار می‌رود.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: برنامه سفر به دبی

انواع اسکناس درهم

در امارات اسکناس‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۵۰۰ درهمی مرسوم است. اسکناس ۱۰۰۰ درهمی به رنگ ارغوانی خیلی رواج ندارد. در طراحی سکه ها و اسکناس های دبی ظرافت خاصی به کار گرفته شده که به راحتی می توان فهمید پول یک کشور عربی است. سکه‌های ۲۵ فلس، ۵۰ فلس و یک درهم امارات نیز ضرب می‌شوند. این سکه‌ها به ترتیب با منقش به طرح غزال، چاه نفت و قوری قهوه هستند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟

انواع اسکناس درهمواحد پول دبی به تومان

 جهت اطلاع از قیمت درهم به تومان می توانید با یک جستجوی ساده به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابید. با توجه به نوسانات ارزی پیشنهاد ما به شما بررسی سایت های اعلام روزانه نرخ ارز است، این سایت ها نرخ ارز را روزانه منتشر می کنند.

واحد پول دبی به دلار

 درهم امارات متحده عربی به شدت به دلار آمریکا مرتبط بوده و نرخ برابری ثابتی میان درهم امارات و دلار آمریکا برقرار است که در نتیجه نوسانات کمتر و ثبات ارزی بیشتر در این کشور به ارمغان می آورد. در حال حاضر ارزش پول دبی یعنی یک درهم امارات معادل 0.27 دلار آمریکا می باشد. به منظور آگاهی از مقدار تبدیل ارز در سایت های مرتبط می توانید از میزان مبلغ مورد نظرتان آگاه شوید.( 1AED = 0.27 USD و 1USD = 3.65 AED )

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تفریحات خانوادگی دبی

در سفر به دبی چه ارزی با خود ببریم؟

برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟ از آنجا که در ایران اغلب افراد برای سفرهای خارجی خود ارز مسافرتی دلار و یا یورو می‌گیرند، برای سفر به دبی بهتر این است که این ارزها را در زمان نیاز در صرافی‌های دبی تبدیل به درهم کنید. در سطح شهر، مراکز تجاری و هتل های دبی، صرافی های مستقل یا صرافی های زنجیره ای برای تبدیل ارز وجود دارند و نیازی نیست که حتما قبل از سفر یا در فرودگاه دبی تبدیل به درهم را انجام دهید.

دلار ارزی است که در هر کشور به راحتی امکان تبدیل آن وجود دارد. بنابراین، شما می توانید پول تومان را به دلار تبدیل کرده و در دبی با توجه به هزینه هایی که روزانه خواهید داشت، در صرافی دلار را به درهم تبدیل کنید.

معروف ترین صرافی های دبی

معروف ترین صرافی های دبی

بهترین راه، تبدیل ارز در شعب معروف صرافی های دبی واقع در مراکز خرید است. هر مرکز خرید حداقل یک شعبه صرافی دارد که متعلق به یک صرافی زنجیره ای معتبر است. در ادامه این مطلب چند صرافی که نرخ های خوبی ارائه می کنند و کیفیت خدمات بالایی دارند را به شما معرفی می کنیم.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: بهترین صرافی های دبی

صرافی الانصاری

صرافی الانصاری بیش از ۱۷۰ شعبه در سرتاسر امارات متحده عربی دارد. خدمات این صرافی شامل خرید و فروش ارزهای خارجی، انتقال پول و پرداخت قبض است و چک های مسافرتی را هم می پذیرد.

صرافی بین المللی الرستمانی

صرافی بین المللی الرستمانی (ARIE) اولین شرکت ارزی در دبی می باشد و این صرافی با ۱۶ شعبه یکی از معتبرترین صرافی های دبی به شمار می رود. خدمات این صرافی شامل تبدیل ارز، انتقال پول و پرداخت کارت اعتباری است.

صرافی الفردان

صرافی الفردان، یکی از معروف ترین صرافی های دبی است که سابقه آن به سال ۱۹۵۴ باز می گردد. این شرکت دارای ۱۶ شعبه در دبی می باشد که خدمات ارزی، حواله و سایر خدمات مالی را ارائه می دهند.

 صرافی امارات

صرافی امارات یکی از بزرگ ترین صرافی های زنجیره ای در دبی است. این شرکت در سال ۱۹۸۰ تاسیس شد و در ۳۱ کشور جهان فعالیت می کند و به عنوان یکی از مورد اعتماد ترین صرافی های دبی شناخته می شود. این صرافی دارای بیش از ۶۰ شعبه در دبی می باشد که خدمات ارز، انتقال پول و پرداخت قبض را ارائه می کند.

 صرافی اماراتقوانینی که برای حمل پول در سفر به دبی باید بدانید

اگر شما هم قصد سفر به امارات را دارید و می خواهید مقداری پول نقد در دبی همراهتان داشته باشید، بهتر است که قبل از سفر با قوانین حمل پول در دبی آشنا شوید. بنا به تصمیم بانک مرکزی امارات حداکثر سقف مجاز حمل پول نقد (100000) یکصد هزار درهم امارات و یا معادل آن در ارزهای دیگر (از جمله اسناد مالی) است.

اگر مسافر پول نقدی و اسناد مالی بیشتر از سقف مجاز حمل نماید، باید فرم اظهارنامه را تکمیل کند. با این حال باید توجه داشت آوردن پول یا اسناد مالی (چک و اوراق مالی) به امارات متحده عربی بیشتر از سقف ممنوع نمی‌باشد. هدف از ثبت اطلاعات کامل مالی مسافر، مبارزه با پول‌شویی و یا دیگر جرائم می‌باشد.

سقف مبلغ مورد اشاره برای افراد 18 سال و بالاتر است. مبالغ نقدی و اسناد مالی شخص با سن کمتر از 18 سال باید به ارزش اسناد مالی فرد همراه او اضافه شود. چنانچه اظهارنامه ارائه نگردد و مبالغ نقدی و پولی یا اسناد مالی بیشتر از حد مجاز کشف شود، افسر گمرک باید دلایل عدم اطلاع رسانی از سوی مسافر را بپرسد. اگر افسر متقاعد نشود، باید نسبت به ضبط و ارسال آن به دادگاه و مراجع قانونی اقدام کند تا در یک روند حقوقی براساس ماده 18 قانون فدرال سال 2002 تحت ضوابط جرم پولشویی قرار گیرد.

میزان پول نقد مجاز در سفر به دبی

همان طور که ذکر شد، در خصوص قوانین ورود و خروج ارز مسافرتی از این کشور، هیچ محدودیتی وجود ندارد، فقط لازم است فرد هنگام ورود به دبی یا خروج از دبی برای مبالغ بالاتر از ۱۰۰۰۰۰ درهم، اظهارنامه‌ای پر کند. مسافر باید ابتدا به گمرک امارات اطلاع داده و دلیل همراه داشتن این میزان پول را به اطلاع آن ها برساند، در غیر این صورت فرد اجازه ورود یا خروج از دبی را نخواهد داشت.

همراه داشتن پول نقد در سفر به دبی بهتر است یا کارت؟

 برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که استفاده از کارت‌های اعتباری در دبی کاملا متداول است و اغلب مردم این کشور برای خریدهای روزمره و در زمان رفتن به رستوران و مراکز خرید از کارت بانکی برای پرداخت استفاده می‌کنند، اما برای راحتی بیشتر بهتر است که در زمان سفر به این شهر علاوه بر کارت بانکی، اندکی هم پول نقد همراه خود داشته باشید تا راحت‌تر بتوانید از امکانات شهری در دبی استفاده کنید.

یکی از بهترین کارت های اعتباری برای استفاده ایرانی ها در دبی، دبیت کارت دبی می باشد که همانند کارت‌های اعتباری داخل ایران این امکان را به شما می‌دهد تا بدون نگرانی برای تبدیل ارز یا همراه داشتن پول نقد به تفریح و خرید بپردازید. کافی است به دستگاه خودپرداز مراجعه کرده و پول رایج کشور را دریافت کنید یا هزینه خریدهای خود را پرداخت نمایید.

اگر برای سفر تجاری به دبی می روید یا مبلغ بسیار بالایی برای خرید باید بپردازید، دبیت کارت دبی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود و این کارت محدودیتی برای سقف موجودی ندارد. برخی از سایت‌های واسطه با ارائه خدمات گسترده و نوین و از طریق برقراری ارتباط با بانک‌های کشورهای مجاور مانند امارات، امکان صدور این دسته از کارت‌های اعتباری برای ایرانیان را فراهم کرده‌اند. همچنین جهت پرداخت ریالی هزینه های سفر نیز می توان از سایت معروف دبی دیسکانت جهت رزرو هتل یا تهیه ترانسفر در دبی استفاده نمود.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: خريد با كارت در دبی چگونه است؟

موارد استفاده از پول نقد در سفر به دبی

بهتر است فقط مقدار کمی پول نقد در فرودگاه تبدیل کنید، زیرا صرافی های موجود در فرودگاه ها می توانند نرخی کمتر از نرخ صرافی های موجود در داخل شهر ارائه دهند. همیشه مقداری پول نقد در دبی به صورت درهم همراه خود داشته باشید تا بتوانید برای پرداخت کرایه تاکسی، خرید آب معدنی، خرید مواد غذایی در مغازه‌ های محلی، خرید کارت مترو و دیگر موارد از آن استفاده کنید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: راهنمای کامل مترو دبی

موارد استفاده از پول نقد در سفر به دبیسخن آخر

همیشه می توانید به راحتی در فرودگاه بین المللی دبی پول خود را به درهم تبدیل کنید. اما به یاد داشته باشید که نرخ تبدیل ارز در فرودگاه تقریبا بیشتر از صرافی های خارج از فرودگاه است. بنابراین در صورت نیاز تنها مقدار کمی از پول خود را در فرودگاه تبدیل کنید (برای هزینه تاکسی یا خرید کارت مترو تا هتل) و بعد از رسیدن به هتل، صرافی های معتبر را بررسی نمایید.

یکی از مهم­ترین اقدامات قبل از سفر بررسی مکان های دیدنی و تفریحی و همچنین خرید بلیط ها می باشد. دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه