بزرگ ترین معبد هندوها در ابوظبی 

بزرگ ترین معبد هندوها در ابوظبی 

آیا مایل به آشنایی با سنت های سایر کشورها نظیر هند هستید؟ تا به حال چیزی در رابطه با بزرگ ترین معبد هندوها در خاورمیانه شنیده اید؟ امروزه در امارات شاهد شگفتی های بسیاری از جمله بزرگ ترین برج جهان گرفته تا بزرگ ترین معبد هندوها در خاورمیانه هستیم. این معبد که در شهر ابوظبی توسط یک فرد هندی به نام  BAPS Swaminarayan Sanstha ساخته شده، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

معبد هندوها در ابوظبی که تحت مدل سازی دیجیتالی ساخته شده است را می توان اولین و بزرگ ترین معبد سنگی سنتی هندوها در خاورمیانه دانست که در ساخت آن از ماسه سنگ صورتی و سنگ مرمر ایتالیا استفاده شده است.

 با ما در این مطلب از دبی دیسکانت همراه باشید تا به معرفی این معبد بی نظیر در ابوظبی بپردازیم. همچنین می توانید در این سایت قیمت تفریحات دبی را بررسی نمایید، دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد.

معبد هندوها در ابوظبی 

ساخت معبد هندوها در ابوظبی 

پروژه ساخت معبد هندوها در ابوظبی نخستین بار در سال 1997 توسط پراموک سوامی ماهاراج در سر پرورانده می شد، اما این رویا در سال 2015 به واقعیت تبدیل گشت. در این سال ولیعهد ابوظبی، شیخ محمد بن زاید اعلام کرد که زمین های مورد نیاز برای این معبد را اهدا خواهد کرد. سرانجام در سال 2019 این معبد با بهترین متریال در ابوظبی ساخته شد. شاید برای شما نیز جالب باشد که طول این معبد 262 فوت بوده و ارتفاع و عرض آن به ترتیب 108 فوت و 180 فوت می باشد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بیش از 200 داوطلب از امارات، هند، آفریقا، بریتانیا و … حدود 690000 ساعت را صرف ساخت و ساز این معبد دیدنی کرده اند. در طول فرایند ساخت معبد هندوها در ابوظبی، جهت اطمینان خاطر از استحکام بنا، شبیه سازی لرزه ای صورت گرفته است. بی شک این معبد علاوه بر این که نشان دهنده هماهنگی میان ادیان مختلف است، روابط خوب میان دو کشور امارات و هند را نیز به خوبی نشان می دهد.

 با معبد هندوها بیشتر آشنا شوید 

در این معبد باشکوه زیارتگاه های مختلفی قرار دارد که در هر یک از آن ها، هندوها مشغول به عبادت خدایان خود می باشند. معبد هندوها در ابوظبی که تحت مدل سازی دیجیتالی ساخته شده است را می توان اولین و بزرگ ترین معبد سنگی سنتی هندوها در خاورمیانه دانست که در ساخت آن از ماسه سنگ صورتی و سنگ مرمر ایتالیا استفاده شده است. ساخت این معبد با بیش از 25000 قطعه سنگ که تراش آن توسط صنعت گران ماهر در هند صورت گرفته ، ساخته شده و پس از بازدید از آن شاهد حکاکی هایی ماهرانه از داستان هایی نظیر باگاواتام، رامایانا، مهابهاراتا و … خواهید بود.

البته در میان حکاکی هایی که یادآور هند می باشد، نقش هایی از اسب و شتر نیز به چشم می خورد که نشان دهنده امارات است. ساخت این معبد زیبا و دیدنی، علاوه بر داشتن جنبه معنوی، ارزش فرهنگی، اجتماعی و کاربردی نیز دارد و گردشگران به هنگام بازدید می توانند از بخش های مختلف آن نظیر مرکز بازدیدکنندگان، فروشگاه های کتاب، نماز خانه، مناطق آموزشی، نمایشگاه ها، آب نماها، باغ های موضوعی و منطقه ورزشی برای کودکان بهره مند شوند.

 با معبد هندوها بیشتر آشنا شوید 

 افتتاح معبد هندوها 

در تاریخ 10 فوریه 2024، جشن 12روزه برای افتتاح معبد هندوها آغاز گردید. در صبح 14 فوریه در طی مراسمی به رهبری ماهانه سوامی ماهاراج از این معبد تقدیس شد و در بعد از ظهر همان روز، نخست وزیر هند، نارندا مودی، طی مراسمی این معبد را افتتاح کرد و آن را به عموم مردم تقدیم نمود. در طی این مراسم نارندا مودی این معبد را نمادی از هماهنگی و‌ وحدت جهانی برای کل جهانیان دانست و شیخ نیهان نیز این معبد را علاوه بر یک مکان معنوی، یک مرکز اجتماعی خواند. در تاریخ 1 مارس 2024 درهای این معبد به روی عموم باز شد و دو روز پس از آن در 3 مارس بیش از 65000 نفر از این معبد زیبا بازدید کردند.

 بازدید از معبد هندوها در ابوظبی 

اگر با خواندن این مطلب، برای بازدید از این معبد ترغیب شده اید، باید بدانید که بدون نیاز به ثبت نام از قبل، می توانید به تماشای این معبد نشسته و با سنت هندوها بیشتر آشنا شوید. امکان بازدید از این معبد در شش روز هفته وجود داشته و ماندیر تنها در روزهای دوشنبه تعطیل می باشد. همچنین ساعت کاری این معبد، سه شنبه تا پنجشنبه و از ساعت 9 صبح تا 8 شب است.

 بازدید از معبد هندوها در ابوظبی 

 بایدها و نبایدهای معبد هندوها در ابوظبی 

قطعا بازدید از هر جاذبه دیدنی در امارات، بایدها و نبایدهایی دارد که گردشگران ملزم به رعایت آن ها می باشند. در ماندیر نیز به همراه داشتن کیف به دلیل عدم وجود کمد مجاز نبوده و همچنین بازدیدکنندگان مجاز به همراه داشتن و صرف غذا و نوشیدنی نیستند. به جهت حفظ محیط معنوی این معبد نیز عکاسی از بخش داخلی و اصلی ماندیر ممنوع است.

آدرس ماندیر در ابوظبی 

به منظور بازدید از این معبد بزرگ و تماشایی، باید به Abu Mreikhah و جاده Al Taf  P6 ابوظبی بروید.

آدرس ماندیر در ابوظبی 

سخن پایانی 

در این مطلب از دبی دیسکانت به معرفی معبد هندوها در ابوظبی پرداختیم تا در سفر خود به امارات، از این معبد باشکوه و زیبا دیدن کنید و با آداب و رسوم و سنت های هندوها نیز آشنا شوید. در صورت بازدید از این معبد تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

  دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده اجاره خودرو در دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه