ساخت مسجد شناور یا floating mosque در دبی

ساخت مسجد شناور دبی floating mosque

مسجد شناور دبی؟ در شهر شگفتی های دبی، باید هر بار منتظر جاذبه ای دیدنی و منحصر به فرد بود و این بار نیز مسئولان دبی اقدام به احداث مسجدی شناور، ویژه افراد مشغول به کار در دریای خلیج فارس کرده اند.

این سازه بی نظیر در سه طبقه ساخته خواهد شد که طبقه زیر آب، از نماز خانه ای با ظرفیت حدود 50 تا 75 نفر به همراه وضو خانه و سرویس بهداشتی تشکیل شده و تجربه ای متفاوت از اقامه نماز در دل دریای خلیج فارس را رقم خواهد زد.

با ما در این مطلب از دبی دیسکانت همراه باشید تا شما را با این مسجد شناور در دبی آشنا کنیم. همچنین می توانید در این سایت قیمت تفریحات دبی را بررسی نمایید، دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد.

آشنایی با مسجد شناور دبی و طبقات آن 

این مطلب از دبی دیسکانت را به مسجد شناور دبی اختصاص داده ایم تا به هنگام سفر به دبی، آشنایی کامل با جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد این شهر را داشته باشید. البته شایان به ذکر است که ساخت این مسجد به زودی آغاز خواهد شد و همچنان امکان اقامه نماز و بازدید از آن وجود ندارد. طراح این مسجد شناور، یک مهندس هلندی بوده و انتظار می رود که ساخت آن در سال آتی به بهره برداری برسد. همان طور که گفته شد، طبقه اول این مسجد زیبا که در زیر آب قرار دارد، مختص نماز بوده، طبقه دوم آن از یک سالن چند منظوره تشکیل شده و طبقه سوم به یک نمایشگاه اسلامی اختصاص داده شده است.

مسجد شناور دبی - 1

هزینه ساخت مسجد شناور در دبی 

قطعا ساخت چنین مسجدی در زیر آب، هزینه های زیادی را در بر خواهد گرفت، اما تقریبا هزینه کلی احداث این مسجد را حدود 55 میلیون درهم یا 15 میلیون دلار تخمین زده اند. هدف از ساخت این مسجد و عملی کردن این پروژه علاوه بر تقویت جایگاه دبی در گردشگری دینی، اجرای برنامه ها و ابتکاراتی به جهت خدمت به گردشگری اسلامی می باشد.

مسجد شناور دبی از چه جنسی ساخته شده است؟

شاید شما نیز با این پرسش مواجه شده اید که این مسجد زیر آب از چه جنسی ساخته خواهد شد؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که به جهت ماندگاری این بنا و جلوگیری از هر گونه آسیب، آن را از جنس کشتی ها و قایق ها خواهند ساخت، به گونه ای که سقف آن نیز باز خواهد شد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برق و روشنایی مسجد شناور دبی، قرار است به کمک انرژی خورشیدی تامین شود.

ناگفته ها در رابطه با مسجد شناور دبی 

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، برنامه های ساخت این مسجد، زمانی اعلام شد که جلسه ای در اداره امور اسلامی و فعالیت های خیریه دبی برگزار گردید و پس از آن احمد المنصور که یکی از اعضای این سازمان می باشد، اعلام کرد که ساخت این مسجد به زودی آغاز می گردد. طبق سخنان ایشان، همچنان مکان دقیق این مسجد مشخص نشده، اما بسیار نزدیک به ساحل ساخته خواهد شد و نمازگزاران می توانند جهت وارد شدن به این مکان از پلی متصل به خشکی استفاده کنند.

قوانین پوشش در مسجد شناور دبی 

طبق گفته های احمد المنصور، بازدیدکنندگان به هنگام بازدید از این مسجد دیدنی، ملزم به پوشیدن لباس های مناسب و پوشیده می باشند و رعایت سنت و آداب اسلامی در این مسجد از الزامات است. البته درب این مسجد به روی تمام ادیان باز بوده و تنها از گردشگران خواسته می شود که از لباس های ساده و مطابق با آداب اسلامی استفاده نمایند. بازدید از این مسجد فرصتی را برای گردشگران فراهم کرده است تا با بینش و سنت های اماراتی و فرهنگ اسلامی آشنا شوند.

طرح اولین مسجد شناور در جهان 

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد تفکیک جنسیتی طبقات مسجد شناور دبی منتشر نشده است. با این وجود، با توجه به معماری اسلامی و اصول تفکیک جنسیتی در مساجد، برای طبقات اول و دوم مسجد که بالاتر از سطح آب قرار دارند، طبقه اول شامل یک فضای نشیمن برای مردان و یک کافی شاپ خواهد بود. طبقه دوم نیز دارای دو فضای مجزا برای نشستن خانم ها است. این فضاها ترکیبی از محیط داخلی و خارجی می باشند.

مسجد شناور دبی - 2

سخن پایانی 

در این مطلب از دبی دیسکانت به معرفی مسجد شناور در حال ساخت در دبی پرداختیم تا ضمن آشنایی با این سازه بی نظیر در جهان، در آینده به هنگام سفر به دبی، آن را در لیست بازدیدهای خود در دبی قرار دهید. بی شک بازدید از این مسجد شناور در اعیاد مهم مذهبی، نظیر رمضان و عید، شما را با فرهنگ سنتی این شهر و کشور امارات آشنا خواهد کرد. بنابراین پس از تکمیل این مسجد، حتما از آن بازدید کنید و از زیبایی ها و حال و هوای متفاوت این مسجد زیر آب های خلیج فارس بهره مند شوید.

مسجد شناور دبی - 3

 دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده اجاره خودرو در دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه