آکواریوم تونلی دبی - 1

تونل آکواریوم دبی: آکواریوم تونلی دبی را بشناسید

آکواریوم تونلی دبی در واقع یکی از جاذبه های اصلی و معروف دبی می باشد. یکی از نکات برجسته آن، تونل آکواریوم دبی است که شما را شگفت زده خواهد کرد. در این آکواریوم زندگی زیر دریا را از طریق بزرگترین صفحه نمایش اکریلیک جهان مشاهده خواهید کرد.

در این مطلب آکواریوم دبی مال که به آکواریوم تونلی دبی معروف است را معرفی و امکانات، نحوه تهیه بلیط و موارد دیگر را بررسی می‌کنیم. در سایت دبی دیسکانت تفریحات تخفیف داری که می توان رزرو کرد، گردآوری شده است.

شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، می توانید بلیط آکواریوم دبی مال را تهیه نمایید. دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد. آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند، عبارتند از:

آکواریوم تونلی دبی

معرفی بزرگترین آکواریوم تونلی در جهان

آکواریوم دبی یکی از بزرگترین آکواریوم های سرپوشیده در جهان دارای یک مخزن 10 میلیون لیتری می باشد که هزاران حیوان دریایی از جمله کوسه ها، پرتوها و ماهی های رنگارنگ را در خود جای می دهد. تونل آکواریوم دبی، با یک مسیر 270 درجه ای، تجربه منحصر به فردی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا از نزدیک این موجودات آبزی را ببینند.

مخزن 10 میلیون لیتری این آکواریوم متشکل از زیستگاه ها و اکوسیستم های مختلف است که بیش از 33000 جانور آبزی و بیش از 300 گونه ماهی را در خود جای داده است. شما بازدیدی به یاد ماندنی خواهید داشت، زیرا مخزن آکواریوم دبی دارای یک استخر لمسی تعاملی است، که در آن بازدیدکنندگان می توانند از نزدیک زندگی دریایی را مشاهده کنند و در مورد آنها بیاموزند. بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت که دنیای زیر آب را از داخل دیواره های مخزن مشاهده کنند و از درون آب با حیات دریایی تعامل داشته باشند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: بهترین آکواریوم دبی

آکواریوم تونلی دبی کجاست؟

آکواریوم تونلی در دبی در طبقه همکف مرکز خرید دبی مال قرار دارد. این آکواریوم با تونلی 48 متری، چشم انداز بی نظیری از دنیای زیر آب را به نمایش می گذارد.

رکورد جهانی آکواریوم تونلی دبی

آکواریوم تونلی در دبی مال یکی از بزرگترین آکواریوم های سرپوشیده در جهان محسوب می شود و رکورد جهانی گینس را برای “بزرگترین پنل اکریلیک” در جهان دارد. این آکواریوم از یک پنل اکریلیک با وزن بیشتر از ۲۴۵ هزار کیلوگرم ساخته شده که دارای ضخامت ۷۵۰ میلی متر می باشد. همین امر باعث شده تا در سال ۲۰۱۰ این پنل، به عنوان بزرگترین پنل در نوع خود در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

رکورد جهانی آکواریوم تونلی دبیبخش های مختلف آکواریوم تونلی در دبی

آکواریوم تونلی در دبی بخش های مختلفی برای بازدید دارد. شما می‌توانید با شرکت در فعالیت‌هایی مانند بازدید از باغ وحش زیر آب و غواصی در قفس، غذا دادن به کوسه‌ها و … با موجودات گوناگونی تعامل داشته باشید. به طور خلاصه، تجربیات مختلفی در هر بخش در آکواریوم تونلی دبی به دست می آورید:

  • یکی از بهترین بخش های این آکواریوم در دبی مال، وجود تونل آکواریوم زیر آب است که در عمق 11 متری سطح مخزن قرار دارد، مناظر 270 درجه ای از زندگی وهم انگیز اقیانوس نمایش می دهد.
  • از دیگر بخش های قابل توجه در آکواریوم تونلی، قایق‌های کف شیشه‌ای هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند در فرصتی بی نظیر، مخزن آکواریوم را از زیر پای خود ببینند.
  • فعالیت غواصی با کوسه برای کسانی که می خواهند در آکواریوم شنا کنند نیز در دسترس است.
  • علاوه بر وجود برنامه های آموزشی آکواریوم تونلی دبی، شما غواصی را با کمک مربیان حرفه ای یاد خواهید گرفت و می‌توانید بعد از یادگیری غواصی، دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را کشف کنید.
  • در آکواریوم دبی، بخش باغ وحش زیر آب به سه منطقه اقیانوسی و یک جنگل استوایی و ساحل صخره ای تقسیم می شود. در هر کدام از منطقه های ذکر شده حیوانات مرتبط با همان زیستگاه زندگی می کنند.

تونل آکواریوم دبی

تونل موجود در آکواریوم دبی به بازدیدکنندگان فرصتی بی نظیر برای مشاهده از نزدیک هزاران موجود آبزی را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می توانند گونه های مختلف جانوران دریایی را مشاهده کنند که در بالای سرشان شنا می کنند، در حالی که خودشان در تونلی توسط آب احاطه شده اند.

تونل آکواریوم دبی شامل مجموعه ای از موجودات دریایی دیگر مانند ماهی خراطین، اره ماهی و انواع لاک پشت ها است. از قدم زدن در این تونل لذت ببرید و در طول مسیر عکس های زیادی بگیرید.

غواصی با کوسه در آکواریوم تونلی

در این فعالیت، هم غواصان حرفه‌ای و هم مبتدی‌ها می‌توانند با کوسه‌ها شنا کنند. البته این غواصی منوط به گذراندن دوره آموزشی مجاز برای غواصی با کوسه‌ها است. مدت زمان غواصی برای غواصان مبتدی 20 دقیقه و برای غواصان حرفه‌ای 30 دقیقه می باشد. یک استاد غواصی و یک مربی بر همه فعالیت ها نظارت دارند و در طول تجربه به شما کمک می کنند. علاوه بر امکان غواصی، شما می توانید همه روزه غذا دادن به ماهی‌ها و کوسه‌ها را در آکواریوم تماشا کنید.

قایق های کف شیشه ای در آکواریوم تونلی دبی

با قایق های کف شیشه ای در آکواریوم دبی، دنیای زیر آب را نزدیکتر از همیشه تجربه خواهید کرد. در طول تجربه با قایق کف شیشه ای، شما این فرصت را خواهید داشت که از نزدیک ماهی ها و دیگر موجودات دریایی ساکن در آکواریوم تونلی دبی را کشف کنید. علاوه بر این، ممکن است در این تجربه به ماهی ها نیز غذا داده شود. برای قایق‌سواری شیشه‌ای در طبقه دوم به باغ وحش زیر آب بروید. این قایق‌ها هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه حرکت می‌کنند و ۱۰ نفر ظرفیت دارند. سوار شدن این قایق ها برای کودکان زیر دو سال و زنان باردار ممنوع می باشد.

قایق های کف شیشه ای در آکواریوم تونلی دبیعکاسی زیر آب در آکواریوم تونلی دبی

شما می توانید از خدمات عکاسی حرفه ای با پرداخت هزینه در آکواریوم تونلی دبی استفاده نمایید. همچنین در پکیج غواصی تخصصی می توانید علاوه بر کسب اطلاعات راجع به نحوه نگهداری و محافظت از کوسه ها، دوره ای برای عکاسی زیر آب گذرانده و حدود 30 دقیقه زیر آب با دوربین خود عکاسی کنید.

باغ وحش زیر آب در آکواریوم تونلی

پس از شگفت زده شدن از تماشای آبزیان در تونل آکواریوم دبی، سفر خود را به باغ وحش زیر آب دبی ادامه دهید، جایی که بیش از 40 مخزن نمایشی مختلف را خواهید دید که از سه اکوسیستم مختلف – جنگل بارانی، ساحل صخره ای و اقیانوس زنده تشکیل شده است. در اینجا می توانید همه چیز را در مورد این اکوسیستم های شگفت انگیز یاد بگیرید و حیوانات مختلفی از تمساح و خرچنگ گرفته تا سمورهای بازیگوش و پیرانا را ببینید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: معرفی کامل باغ وحش زیر آب دبی

امکانات آکواریوم تونلی در دبی

 امکانات تفریحی آکواریوم تونلی دبی چنان متنوع و گسترده هستند که پاسخگوی سلیقه هر بازدیدکننده ای می باشند. در ادامه به معرفی برخی از این امکانات می پردازیم.

امکانات آکواریوم تونلی در دبیبازدید از پنگوئن ها در آکواریوم

پناهگاه پنگوئن ها در آکواریوم دبی هوشمندانه طراحی شده است، واقعاً به نظر می رسد این پنگوئن ها در زیستگاه طبیعی خود در قطب جنوب زندگی می کنند. دیدن پنگوئن ها از نزدیک می تواند تجربه ای بسیار عالی برای همه باشد. در آکواریوم دبی این امکان با پرداخت هزینه ای جداگانه برای علاقه مندان میسر شده است و می توانید این تجربه را در مجموعه آکواریوم تونلی دبی داشته باشید.

کروکودیل شاه آکواریوم دبی

این موجود عظیم 40 ساله با وزن 750 کیلوگرم و طول بیش از 5 متر، در اصل بومی استرالیا است و یکی از شگفتی‌های قلمرو حیوانات می باشد. وعده های غذایی منظم و یک محیط محافظت شده شرایط عالی را برای King Croc فراهم کرده تا به یکی از ترسناک ترین و قدرتمندترین خزندگان طبیعت تبدیل شود. بازدیدکنندگان می‌توانند از کروکودیل شاه بازدید کرده و غذا خوردن  آن را نیز تماشا کنند.

بازدید از سمور آبی در آکواریوم دبی

این موجود کوچک و کاریزماتیک به عنوان یکی از انواع گونه های آبی در حال انقراض و همچنین بومی قاره آسیا شناخته می شود. وزن این موجود خیلی کم است و حتی ممکن است به پنج کیلوگرم هم نرسد. هنگام بازدید از سمورهای آبی یک برنامه آموزشی در مورد نحوه زندگی سمور به شما نشان داده می شود.

بازدید از سفره ماهی در آکواریوم

در باغ وحش و آکواریوم زیر آب دبی مال، می توانید انواع ماهی های سفره را ببینید، لمس کنید و به آنها غذا بدهید. این مجموعه بیش از ۵۰ نوع سفره ماهی را در خود جای داده است.

در آکواریوم دبی مربی کوسه ها شوید

این تجربه میهمانان را در مورد انواع گونه های کوسه و همچنین نحوه مراقبت از این موجودات در آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی آموزش می دهد. محتوای آموزشی تماماً در مورد محیط زیست، تغذیه و عادات پرورشی کوسه ها خواهد بود، بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در پشت صحنه در آموزش کوسه‌ها به پرسنل آکواریوم کمک کنند. بازدیدکنندگان تا ارتفاع کمر با پوشش ضدآب، وارد مخزن شده و به عنوان “مربی” می توانند با کوسه ها تعامل داشته باشند.

 اسنورکلینگ در قفس

در این تفریح آبی می توانید بدون تجهیزات ضروری برای غواصی، پس از پوشیدن لباس مخصوص اسنورکلینگ در محیطی امن در قفس فولادی به داخل مخزن آکواریوم رفته و به مدت نیم ساعت بسیاری از گونه های دریایی از جمله کوسه ها، سفره ماهی ها و غیره را از نزدیک ببینید و لذت ببرید.

اسکوبا دایوینگ در آکواریوم دبی

در برنامه Discover Scuba Diver PADI با غواصی Al Boom، می توانید شگفتی های آکواریوم تونلی دبی را کشف کنید. پس از یک جلسه تئوری، مربی شما قبل از شروع غواصی در آکواریوم 10 میلیون لیتری، دستورالعمل ها و مهارت های ایمنی اولیه در محدوده قفس را به شما آموزش می دهد. همچنین همه نکات درباره نحوه نفس کشیدن در زیر آب و استفاده از وسایل غواصی را با شما به اشتراک می‌گذارد تا از تجربه غواصی خود لذت ببرید.

نحوه دسترسی به آکواریوم تونلی دبی

مترو: نزدیکترین ایستگاه به دبی مال، ایستگاه برج خلیفه (خط قرمز  M1) است. پس از رسیدن به این ایستگاه می توانید با 17 دقیقه پیاده روی به دبی مال برسید، همچنین در نزدیکی ایستگاه مترو برج خلیفه، ایستگاه اتوبوسی نیز وجود دارد که می توانید به وسیله آنها خود را به دبی مال و آکواریوم دبی برسانید.

پل ارتباطی مترو دبی مال: تونل شیشه ای بین ایستگاه برج خلیفه و دبی مال، چشم اندازی عالی از محیط اطراف مانند مرکز شهر دبی را امکان پذیر می سازد. این تونل تهویه مطبوع دارد و مسافران می توانند به راحتی به سمت مرکز خرید بروند.

اتوبوس: دو اتوبوس هر 15 دقیقه به مرکز خرید دبی مال خدمات می دهند: مسیر 27 از ایستگاه بازار طلای دیره و مسیر 29 از ایستگاه اتوبوس غبیبه.

تاکسی: شما می توانید با استفاده از تاکسی های اینترنتی یا سایر تاکسی ها به راحتی خودتان را به دبی مال برسانید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تفریحات خانوادگی دبی

نحوه دسترسی به آکواریوم تونلی دبینحوه خرید بلیط آکواریوم تونلی دبی

آکواریوم تونلی دبی یکی از بهترین و متفاوت ترین جاذبه ها در دبی محسوب می شود. شما می توانید بلیط آکواریوم دبی مال را با بهترین قیمت از سایت دبی دیسکانت تهیه نمایید. دبی دیسکانت سایت معتبر ایرانی با سابقه درخشان، ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار تفریحات دبی است.

همچنین شما می توانید بلیط آکواریوم تونلی دبی را حضوری از گیشه تهیه کنید. توجه داشته باشید، در خرید آنلاین از سایت دبی دیسکانت قیمت بلیط ارزان تر از گیشه به فروش می رود. قیمت ورودی آکواریوم با توجه به نوع پکیج انتخابی در ادامه ارائه شده است:

  • بلیط آکواریوم و باغ وحش زیر آب
  • آکواریوم و باغ وحش زیر آب به همراه غار پنگوئن ها
  • بلیط اکسپلورر (این بلیط شامل بازدید از آکواریوم دبی مال، باغ وحش زیر آب و قایق کف شیشه ای می باشد)

نحوه خرید بلیط آکواریوم تونلی دبی سخن آخر

آکواریوم تونلی دبی واقع در دبی مال، خانه هزاران موجود آبزی و امکانات مختلف برای بازدیدکنندگان می باشد. با بازدید از آکواریوم تونلی دبی این شانس را خواهید داشت که از نزدیک و در دنیای واقعی با این موجودات آشنا شوید. این یکی از دلایلی است که شما باید در مدت سفر خود به دبی از این مکان دیدن کنید.

یکی از مهم­ترین اقدامات قبل از سفر، بررسی مکان های دیدنی و تفریحی و همچنین خرید بلیط ها است. دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه