با معبد هندوها در دبی آشنا شوید (Hindu temple)

با معبد هندوها در دبی آشنا شوید (Hindu temple)

معبد هندوها در دبی؟ آیا مایل هستید بدون سفر به کشور هند با مکان های مذهبی هندی ها آشنا شوید؟ اگر پاسختان به پرسش ذکر شده مثبت است، باید بدانید در شهر دبی که فرهنگ های سراسر جهان را در خود گنجانده است، معبد مستقلی به تازگی برای هندوها افتتاح شده است که بازدید از آن خالی از لطف نمی باشد.

با ما در این مطلب از دبی دیسکانت همراه باشید تا شما را با این معبد جدید بیشتر آشنا کنیم. همچنین می توانید در این سایت قیمت تفریحات دبی را بررسی نمایید، دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد.

 آن چه باید درباره Hindu temple بدانید

از آن جایی که هندوئیسم ها مدت طولانی است که در شهر دبی پذیرفته شده اند، به دور از انتظار نیست که شاهد معبد هندوها در دبی باشیم. ساخت اولین معبد هندوها در این شهر به 60 سال پیش باز می گردد که در منطقه بر دبی واقع شده است، اما آن چیزی که این معبد جدید را از سایر معبدهای پیشین متمایز می کند، مقیاس عظیم آن می باشد که به عنوان اولین معبد مستقل نیز شناخته می شود.

این معبد خانه خدایانی با نام های لرد گانش، لرد شیوا، گوروگرانت، شری گریشنا و … می باشد که همه آن ها از سنگ هایی خاص در هند تراشیده شده ­اند. از جمله امکانات این معبد برای طرفداران در دسترس بودن کشیش، نمازخانه و صفحه نمایش LCD است.

معبد هندوها در دبی - 1

معبد هندوها توسط چه کسی ساخته شد؟

یک تاجر قدیمی به نام راسو شروف که تاسیس کننده قدیمی ترین صنایع نساجی امارات بود، این بار رویای ساخت معبدی در این شهر را در سر می پروراند که با چندین دهه تلاش، موفق به دریافت زمین و آغاز پروژه Hindu temple شد و سپس کار را به پسرش سپرد و در نهایت این پروژه با حمایت جامعه با موفقیت پایان یافت.

زمان افتتاح معبد هندوها در دبی

با توجه به گردشگران متعددی که از هند به شهر دبی سفر می کردند، نیاز به یک مکان عبادی برای آن ها به چشم می خورد که با تلاش واسو شروف و پسرش راجو شروف در تاریخ 5 اکتبر 2022، درهای این معبد به روی بازدید کنندگان گشوده شد.

معبد هندوها در دبی - 2

معماری معبد هندوها

شاید برای شما نیز جالب باشد که ساخت این پروژه تنها 2 سال به طول انجامیده است. زمین این معبد در سال 2019 تعیین گردید و به مدت 2 سال تبدیل به واقعیت شد. مساحت این معبد معروف هندوها که در دهکده عبادت در جبل علی واقع شده است، 70000 متر مربع بوده و در چهار طبقه زیر زمین، یک طبقه همکف و یک طبقه دیگر گسترده شده است.

شایان به ذکر است که محله جبل علی با وجود این معبد به یک مکان چند مذهبی با هفت کلیسا و یک معبد گورودورا تبدیل شده است و روزانه انبوهی از بازدید کنندگان، برخی به قصد بازدید و برخی به قصد دعا و مدیتیشن در این مکان حضور پیدا می کنند. سبک معماری این معبد، ترکیبی از معماری هندی عربی بوده و با ستون هایی که بسیار شبیه به ستون های معبد Somnath Gujarat ساخته شده است. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در طبقه پایین معبد هندوها، یک سالن ضیافت عظیم قرار دارد و کل معبد ساخته شده از 900 تن فولاد، 1500 متر مربع سنگ مرمر و 6000 متر مکعب بتن می باشد.

معبد هندوها در دبی - 3

چه امکاناتی در معبد هندوها در انتظار شما است؟

اگر تصمیم به بازدید از این معبد با شکوه گرفته اید، باید بدانید که در این معبد خدمات متعددی از استودیو آموزشی برای بازدیدکنندگان تا نمازخانه ای پر آذین با ستون های مرمری قرار دارد. همچنین دیوارها و سقف های این شاهکار با فیل های دست ساز و نقوش نیلوفر آبی آذین شده است.

سالن ضیافت 4000 متر مربعی این معبد، میزبان رویدادهای مذهبی و جشنواره ها می باشد. مجسمه هایی از سری گوروگرانت نیز در این معبد قرارداد که بازدید از آن خالی از لطف نمی باشد. در صورت نیاز، کشیش در این معبد آماده کمک به بازدیدکنندگان می باشد. پس اگر قصد درک عمیق تری از سنت های هندوها را دارید، حتما از این معبد باشکوه و زیبا بازدید کنید.

معبد هندوها در کجا واقع شده است؟

همان طور که گفته شد، این معبد هندوها واقع در جبل علی و در کنار گورودورا می باشد که در این محوطه امکان بازدید از سایر مکان های مذهبی و کلیسا وجود دارد.

 نحوه دسترسی به معبد هندوها در دبی

جهت دسترسی به این معبد، می توانید علاوه بر تاکسی و تاکسی های اینترنتی از متروی دبی (M1 Metro) کمک بگیرید و به راحتی از این معبد بازدید نمایید. لازم به ذکر است که این معبد از ساعت 6 صبح تا 8:30 شب، امکان بازدید را برای گردشگران مهیا کرده است.

معبد هندوها در دبی - 4

سخن پایانی

اکر قصدسفر به شهر دبی را دارید، حتما سری به معبد جدید هندوها در جبل علی بزنید و تعطیلات خود را بیش از پیش جذاب کنید. بی شک بازدید از این معبد باشکوه و زیبا، شما را به خوبی با سنت و فرهنگ هندوها آشنا خواهد کرد. دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده اجاره خودرو در دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه