قوانین و محدودیت های دبی در ماه مبارک رمضان 

قوانین و محدودیت های دبی در ماه مبارک رمضان

قوانین دبی در ماه رمضان چیست؟ دبی بزرگ ترین و توریستی ترین شهر امارات بوده که به دلیل جاذبه های گردشگری متعدد، به یکی از مقاصد اصلی گردشگران خصوصا ایرانیان تبدیل شده است. از آن جایی که بیشتر ساکنین این شهر زیبا و مدرن مسلمان هستند، در ماه مبارک رمضان از قوانین خاصی پیروی می کنند که گردشگران نیز ملزم به پیروی از آن ها هستند.

محدودیت های دبی در ماه رمضان

  • خوردن و آشامیدن در مکان­ های عمومی و در ملا عام ممنوع می باشد.
  • از سیگار کشیدن و آدامس جویدن در طول ماه مبارک رمضان در دبی اجتناب کنید.
  • پوشیدن لباس ­های کوتاه، تنگ و خیلی باز در مکان­ های عمومی ممنوع است.
  • سرو و مصرف نوشیدنی­ های الکلی پس از افطار تنها برای غیر مسلمانان مجاز می باشد.
  • پخش موسیقی با صدای بلند ممنوع است.
  • پخش موسیقی در بارها، کلاب و … تنها با صدای کم امکان پذیر می باشد.
  • رستوران­ های فضای باز تنها پس از افطار باز خواهند بود، اما سایر رستوران­ ها در طول روز پذیرای مهمانان هستند.

بنابراین اگر شما نیز قصد سفر به شهر دبی در نوروز 1403 که مصادف با ماه رمضان می باشد را دارید، با ما در این مطلب از دبی دیسکانت همراه باشید تا قوانین دبی در ماه رمضان و محدودیت­ های سفر در این ماه را شرح دهیم. همچنین می توانید در این سایت قیمت تفریحات دبی را بررسی نمایید، دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد.

قوانین دبی در ماه رمضان - 1

با قوانین دبی در ماه رمضان آشنا شوید 

اگر در ماه مبارک رمضان عازم سفر به شهر دبی هستید، باید از قوانین این شهر مطلع شوید تا در طول سفر با مشکلی مواجه نشده و به دلیل محدودیت های این ماه در برنامه سفر شما اختلالی ایجاد نشود. البته حاکمان این شهر به گردشگران سخت نخواهند گرفت و قوانین گردشگران مسلمان و غیر مسلمان متفاوت خواهد بود.

با این وجود از مهم­ترین قوانینی که همه افراد ملزم به رعایت آن می باشند، عدم خوردن و آشامیدن در ملا­ عام می باشد. البته تصور نکنید که در این ماه امکان استفاده از رستوران­ ها در طول روز وجود ندارد، بلکه رستوران­ های این شهر با پوشاندن پنجره های خود، آماده پذیرایی از گردشگران در ماه رمضان می باشند. از دیگر مواردی که بهتر است به هنگام سفر به دبی در ماه رمضان رعایت شود، نوع پوشش می باشد به گونه ای که شانه ها و زانوها پوشانده شود. شایان به ذکر است که در هتل ها و مراکز اقامت، هیچ گونه محدودیتی وجود نداشته و گردشگران می توانند همانند سایر روزهای سال رفتار کنند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تفريحات دبی در بهار

محدودیت های دبی در ماه رمضان 

همان طور که گفته شد، سفر به دبی در ماه رمضان با سایر ماه های سال تفاوت داشته و گردشگران باید به قوانین این شهر احترام بگذارند. در ادامه این مطلب بایدها و نبایدهای دبی در ماه مبارک رمضان را شرح داده ایم تا با به کارگیری آن ها سفری به یاد ماندنی و بدون مشکل را تجربه نمایید. این موارد به شرح زیر می باشند:

  • خوردن و آشامیدن در مکان­ های عمومی و در ملا عام ممنوع می باشد.
  • از سیگار کشیدن و آدامس جویدن در طول ماه مبارک رمضان در دبی اجتناب کنید.
  • پوشیدن لباس ­های کوتاه، تنگ و خیلی باز در مکان­ های عمومی ممنوع است.
  • سرو و مصرف نوشیدنی­ های الکلی پس از افطار تنها برای غیر مسلمانان مجاز می باشد.
  • پخش موسیقی با صدای بلند ممنوع است.
  • پخش موسیقی در بارها، کلاب و … تنها با صدای کم امکان پذیر می باشد.
  • رستوران­ های فضای باز تنها پس از افطار باز خواهند بود، اما سایر رستوران­ ها در طول روز پذیرای مهمانان هستند.
قوانین دبی در ماه رمضان - 2

آداب و رسوم ساکنین دبی در ماه مبارک رمضان 

همانند سایر کشورهای مسلمان، مردم دبی نیز آداب و رسوم خاصی در این ماه دارند که اطلاع از آن ها، پیش از سفر به دبی در این ماه خالی از لطف نمی باشد. اغلب مساجد شهر دبی در ماه رمضان به صورت یکسره باز بوده و مردم مسلمان این شهر در این مساجد مشغول به عبادت هستند. بر اساس سنت مردمان دبی، آمادگی برای این ماه از یک هفته قبل آغاز شده و حتی برای بچه ها لباس نو خریداری می شود.

قطعا با سفر به دبی در ماه رمضان با فرهنگ و رسوم زیبای این شهر آشنا خواهید شد و حال و هوای متفاوتی را مخصوصا با مراسم سنتی شلیک توپ در زمان افطار، تجربه خواهید کرد. بی شک مراسم لحظه افطار در مقابل مسجد شیخ زاید تماشایی بوده و شما را شگفت زده می کند.

قوانین دبی در ماه رمضان - 3

نحوه فعالیت مرکز خرید دبی در ماه رمضان 

قطعا یکی از لذت بخش ترین و محبوب ترین بخش های سفر به دبی، بازدید از بهترین مراکز خرید دبی می باشد که اکثریت گردشگران نگران نحوه فعالیت این فروشگاه ها در ماه مبارک رمضان هستند. باید به شما مژده دهیم که در این ماه علاوه بر برگزاری فستیوال خرید دبی، تخفیف های فوق العاده ای در فروشگاه ها ارائه می شود که لذت سفر شما را دو چندان خواهد کرد. بنابراین در صورتی که قصد دارید از فستیوال های خرید این شهر دیدن کنید، تاریخ برگزاری آن را با زمان سفر خود هماهنگ کنید.

قوانین دبی در ماه رمضان - 4

نحوه فعالیت پارک های آبی در ماه رمضان 

خوشبختانه در ماه رمضان می توانید از پارک های موضوعی دبی و پارک های آبی آن بدون محدودیت بازدید کرده و روزی سرشار از هیجان را تجربه نمایید. همچنین از آن جایی که در ماه رمضان بلیط پارک های این شهر با تخفیف ارائه می شود و همانند سایر ماه های سال شلوغ نیستند، می توانید بدون منتظر ماندن در صف های طولانی به بازی و تفریح بپردازید و بیش از پیش از سفر خود لذت ببرید. شایان به ذکر است که پارک های آبی و جاذبه های گردشگری دبی در روز عید فطر نیز باز بوده و بهتر است بلیط آن را از قبل رزرو کنید.

تفریحات دبی در ماه مبارک رمضان 

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، تمامی مراکز گردشگری و تفریحی دبی در ماه مبارک رمضان باز بوده و گردشگران می توانند به راحتی از امکانات رفاهی این شهر بهره مند شوند. یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر این شهر در ماه مبارک رمضان، آبنمای برج خلیفه می باشد که هر روز از ساعت 7 عصر تا 11 شب نمایش های ویژه ماه رمضان را به اجرا در می آورد.

از دیگر مراکز تفریحی دبی که در این ماه مراسمات متفاوت و جذابی را برگزار می کند، تور دهکده جهانی دبی می باشد که می توانید از آن بازدید نمایید. حضور در خیمه های افطاری، افطار در ریورلند و شرکت در مراسم عید فطر از دیگر کارهایی است که می توانید در این ماه مبارک از آن بهره مند شوید. با توجه به موارد ذکر شده در بالا، می توانید پیش از سفر به دبی اقدام به تهیه بلیط از سایت دبی دیسکانت نمایید و علاوه بر بهره مندی از تخفیفات بلیط مراکز تفریحی از طریق این سایت، سفری متفاوت و منحصر به فرد را تجربه کنید.

قوانین دبی در ماه رمضان - 5

سخن پایانی 

از آن جایی که نوروز 1403 مصادف با ماه مبارک رمضان می باشد، بسیاری از گردشگران ایرانی نگران قوانین و مقررات حاکم بر این شهر در ماه رمضان می باشند. به همین جهت این مطلب از دبی دیسکانت را به محدودیت های سفر به دبی در ماه رمضان اختصاص دادیم تا با مطالعه آن، سفری راحت و بدون دغدغه را تجربه نمایید. سایت دبی دیسکانت با ارائه انواع خدمات سفر به دبی از رزرو هتل گرفته تا بلیط تخفیف دار تفریحات دبی، در کنار شما خواهد بود تا سفری به یاد ماندنی و بی نظیر را برای شما عزیزان رقم بزند.

 دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه