قوانین دبی برای توریست ها: بایدها و نبایدها برای گردشگران

قوانین دبی برای توریست ها: بایدها و نبایدها برای گردشگران

آیا از قوانین دبی برای توریست ها مطلع هستید؟ بایدها و نبایدهای دبی برای گردشگران چیست؟ دبی در کنار جاذبه های گردشگری متعدد و بی نظیر خود، قوانین سخت گیرانه ای برای شهروندان و گردشگران دارد که رعایت آن ها از الزامات می باشد.

قوانین دبی برای توریست ها:

  • پوشش مناسب در دبی را رعایت کنید 
  • داروهای ممنوعه را با خود حمل نکنید 
  • بدون اجازه در دبی عکس نگیرید 
  • از ابراز علاقه در ملا عام خودداری کنید 
  • از دست چپتان برای احوال پرسی و غذا خوردن استفاده نکنید
  • از کلمات دشنام و ایموجی های ناشایست استفاده نکنید
  • ممنوعیت غذا خوردن در ماه رمضان در مکان های عمومی
  • وسایل ممنوعه در دبی را به همراه نداشته باشید
  • نوشیدن الکل در ملا عام ممنوع است
  • به خانواده سلطنتی دبی بی احترامی نکنید 
  • در ملا عام نرقصید
  • در وسایل نقلیه عمومی از خوردن و آشامیدن بپرهیزید
  • استفاده از فیلتر شکن در دبی ممنوع است
  • با ماشین کثیف در سطح شهر دبی تردد نکنید
  • در حین رانندگی از حرکت دست استفاده نکنید 
  • شایعه پراکنی نکنید 

بنابراین در صورتی که شهر دبی را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اید، با ما در این مطلب ازدبی دیسکانت همراه باشید تا به شرح قوانین دبی برای توریست ها بپردازیم. همچنین می توانید در این سایت قیمت تفریحات دبی را بررسی نمایید، دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد.

آنچه در ادامه خواهید خواند: پنهان
قوانین دبی برای توریست ها

قوانین سفر به دبی 

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری، شهر دبی می باشد که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. اما در این میان باید بدانید که به دلیل مسلمان بودن کشور امارات و به جهت جلوگیری از هر گونه اختلال در این شهر، قوانینی وضع شده است. در ادامه به شرح مهم ترین این قوانین پرداخته ایم تا در سفر خود به دبی، هیچ گونه مشکل و خطری شما را تهدید نکند.

پوشش مناسب در دبی را رعایت کنید 

با وجود این که در شهر دبی می توانید آزادانه لباس بپوشید، اما از زنان انتظار می رود که در مکان هایی نظیر بازارها و مراکز خرید، مساجد، تئاتر و … لباس های مناسب بپوشند و از پوشیدن پیراهن های بالای زانو خودداری نمایند. پس در سفر خود به دبی به پوشش خود توجه کرده و در فصول گرم سال، لباس های خنک و گشاد را فراموش نکنید.

داروهای ممنوعه را با خود حمل نکنید 

قطعا تا به حال شنیده اید که در فرودگاه های دبی قوانین سخت گیرانه ای برای حمل داروها وجود دارد، به گونه ای که حتی ورود داروهای مسکن نیز به شهر دبی ممنوع می باشد. در صورت زیر پا گذاشتن این قوانین، مجازات سختی در انتظار شما خواهد بود. پس اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید، ابتدا لیست داروهای ممنوعه در فرودگاه دبی را چک کنید و سپس در صورت نیاز نسخه دارو را به همراه داشته باشید.

بدون اجازه در دبی عکس نگیرید 

از دیگر نبایدهای دبی که که باید حتما آن را مورد توجه قرار دهید، ممنوعیت عکس گرفتن از افراد بدون اجازه می باشد. از آن جایی که شهر دبی جاذبه های متعدد و زیبایی را در بر گرفته است، قطعا ترغیب به عکس گرفتن در تمامی این جاذبه ها خواهید شد. پس در هنگام عکس گرفتن مواظب باشید که حتی به صورت ناخواسته افراد در عکس شما قرار نگیرند.

بدون اجازه در دبی عکس نگیرید 

از ابراز علاقه در ملا عام خودداری کنید 

در آغوش گرفتن و بوسیدن از جمله کارهایی است که نباید آن ها را در شهر دبی انجام دهید، زیرا این موارد از نظر مردمان محلی این شهر نوعی تابو شکنی محسوب می شود. بنابراین از انجام رفتارهای غیر قابل قبول از نظر اهالی دبی خودداری نمایید تا عواقب آن نظیر جریمه و زندان گریبان گیر شما نشود.

قوانین سفر به دبی 

از دست چپتان برای احوال پرسی و غذا خوردن استفاده نکنید

شاید برای شما نیز جالب باشد که در دبی احوال پرسی، غذا خوردن و سایر کارهای روزمره با دست چپ نوعی بی احترامی تلقی می شود که بهتر است در مکان های عمومی این قانون را نیز رعایت کنید. البته نوشیدن با دست چپ موردی نداشته و تنها در موارد ذکر شده در بالا باید از دست راست استفاده نمایید.

از کلمات دشنام و ایموجی های ناشایست استفاده نکنید

حضور در مکان های عمومی دبی ملزم به رعایت مواردی است که پیش از این به برخی از آن ها پرداختیم. در کنار سایر موارد گفته شده، استفاده از کلمات ناسزا و دشنام با افراد محلی جریمه نقدی و یک سال زندان را به همراه خواهد داشت. همچنین استفاده از ایموجی های ناشایست در رسانه های اجتماعی یا توهین به اسلام و اظهار نظر توهین آمیز در این باره، ممکن است سفر شما را به تجربه ای تلخ تبدیل کند.

ممنوعیت غذا خوردن در ماه رمضان در مکان های عمومی

اگر قصد سفر به دبی در ماه رمضان را دارید، خوب است بدانید که در طول روز و تا غروب آفتاب ممنوعیت هایی در این شهر وجود دارد که از جمله آن ها می توان نوشیدن و غذا خوردن، سیگار کشیدن و حتی جویدن آدامس در طول روز اشاره نمود. البته امکان صرف غذا در رستوران ها و اتاق های هتل وجود داشته و‌ موارد ذکر شده برای کودکان و زنان باردار صدق نمی کند. این دو گروه می توانند در هر زمان غذای مورد علاقه خود را میل نمایند، اما با این وجود بهتر است به قوانین دبی در ماه رمضان توجه کرده و مواردی که گفته شد را رعایت کنید.

وسایل ممنوعه در دبی را به همراه نداشته باشید

به هنگام جمع کردن چمدان خود برای سفر به دبی توجه کنید که علاوه بر داروهای ممنوعه، کتاب ها و محصولات نا متعارف، محصولات ساخت کشور اسرائیل و فراورده های گوشت خوک را با خود نیاورید تا سفری راحت را در شهر دبی تجربه کرده و در فرودگاه دچار مشکل نشوید.

نوشیدن الکل در ملا عام ممنوع است

از دیگر قوانین دبی و کارهای ممنوعه این شهر، نوشیدن مشروب در ملا عام و مست بودن در مکان های عمومی می باشد. پس در کنار سایر موارد ذکر شده، این نکته را نیز در نظر بگیرید تا تعطیلاتی عالی را در شهر بلند آوازه دبی سپری کنید.

به خانواده سلطنتی دبی بی احترامی نکنید 

شاید با دیدن فرهنگ، سیاست، قوانین و خانواده سلطنتی در شهر دبی برای اولین بار، قصد اظهار نظر در این باره را داشته باشید، اما به هیچ عنوان نباید آن را به طور علنی بازگو‌ کنید، زیرا هر گونه بی احترامی، توهین مسخره یا انتقاد از فرهنگ، قوانین، سیاست، مذهب و خاندان سلطنتی در دبی جریمه سنگینی را به همراه خواهد داشت.

در ملا عام نرقصید

اگر می خواهید از جریمه نقدی در شهر دبی در امان بمانید، در ملا عام نرقصید و جهت رقص، کلوب های مجاز را بیابید. علاوه بر رقص، گوش دادن به موسیقی با صدای خیلی بلند در مکان های عمومی ممنوع بوده و شما با انجام این کارها به عنوان مجرم شناخته خواهید شد.

در وسایل نقلیه عمومی از خوردن و آشامیدن بپرهیزید

به جهت تمیزی هر چه بیشتر شهر دبی، خوردن و آشامیدن در گذرگاه عابر پیاده، اتوبوس و مترو ممنوع بوده و گردشگران ملزم به رعایت این موارد می باشند.

در وسایل نقلیه عمومی از خوردن و آشامیدن بپرهیزید

استفاده از فیلتر شکن در دبی ممنوع است

آیا می دانستید استفاده از فیلتر شکن در شهر دبی طبق قوانین سایبری امارات ممنوع است و شما را ناچار به پرداخت جریمه های سنگین می کند؟ پس در شهر دبی از فیلتر شکن نیز استفاده نکنید تا مشمول جریمه های سنگین نشوید.

با ماشین کثیف در سطح شهر دبی تردد نکنید

 از دیگر قوانینی که ممکن است برای شما نیز عجیب باشد، حمل خودروهای کثیف با یدک­کش می باشد، زیرا خودروهای کثیف سبب مخدوش کردن چهره شهر می شود. پس در سفر خود به دبی این نکته را نیز فراموش نکنید.

در حین رانندگی از حرکت دست استفاده نکنید 

انتخاب بسیاری از گردشگران برای تردد در سطح این شهر، اجاره خودرو در دبی می باشد که در این صورت علاوه بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی، باید آداب اجتماعی دبی نیز رعایت شود. به طور مثال حرکات دست در حین رانندگی برای بومیان و شهروندان شما را دچار دردسر خواهد کرد. پس به هنگام رانندگی در این شهر به اعصاب خود مسلط باشید.

شایعه پراکنی نکنید 

شایعه پراکنی چه در میان مردم و چه در شبکه های اجتماعی جرم محسوب می شود و جریمه نقدی را به همراه خواهد داشت. امارات متحده عربی با افرادی که اخبار جعلی را انتشار دهند و سبب آسیب به نظم عمومی شوند، برخورد خواهد کرد.

سخن پایانی 

پیش از سفر به هر شهر و کشور بهتر است با قوانین و بایدها و نبایدهای آن آشنا شد تا در طول سفر با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید. به همین جهت در این مطلب از دبی دیسکانت به شرح قوانین دبی برای توریست ها پرداختیم تا سفر خوبی را در این شهر تجربه نمایید و بدون هیچ دغدغه و نگرانی از زیبایی های این شهر دیدنی و دوست داشتنی لذت ببرید.

 دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده اجاره خودرو در دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه