راهنمای سفر به دبی - 1

راهنمای سفر به دبی، صفر تا صد سفر به دبی

سفر به گرانترین شهر خاورمیانه، بدون اطلاع از راهنمای سفر به دبی، می تواند هزینه بر باشد و کیفیت سفر شما تحت تاثیر قرار دهد. در این راهنما که ویژه شما مشتریان وبسایت DubaiDiscount گردآوری شده، قصد داریم شما را هر چه بیشتر با این شهر پیشرفته آشنا کنیم تا با خیال راحت قبل از سفر بدانید چه هزینه هایی پیش روی شماست و برای سفر به دبی چقدر هزینه اساسی لازم است.

1) راهنمای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دبی

1-1) تاکسی:

اگر به همراه دوستان و خانواده به دبی سفر می کنید و تعداد نفرات شما 4 نفر یا بیشتر می باشد، استفاده از تاکسی برای شما بهترین گزینه می باشد زیرا باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.

ارزانترین نرخ تاکسی در دبی را تاکسی اینترنتی Careem دارد. شما بدون نیاز به سیم کارت امارات می توانید از این نرم افزار استفاده کنید. جهت دانلود بر روی لینک های زیر کلیک کنید اما به یاد داشته باشید که پیش از سفر رومینگ سیم کارت خود را فعال کنید.

دانلود اپلیکیشن Careem نسخه اندروید

دانلود اپلیکیشن Careem نسخه IOS

راهنمای سفر به دبی

1-2) مترو:

در صورتی که تعداد نفرات شما کمتر از 4 نفر می باشد، پیشنهاد می کنیم مترو را انتخاب کنید و برای این منظور بهتر است کارت نقره ای رنگ مترو را برای هر نفر خریداری کنید. این کارت ها را در تمامی ایستگاه های مترو دبی در دسترس هستند که قیمت کارت خام 19 درهم می باشد و به هر میزان نیز می توانید آنها را شارژ کنید.

وسایل حمل و نقل عمومی دبی

جهت مشاهده مانده اعتبار کارت خود و همچنین مدیریت آن می توانید نرم افزار S’hail را از طریق لینک های زیر نصب کنید:

نرم افزار S’hail نسخه اندروید

نرم افزار S’hail نسخه IOS

مترو دبی دارای دو خط بوده و به چند ناحیه یا Zone تقسیم بندی شده است. هزینه استفاده از مترو با توجه به نوع کارت خریداری شده و میزان پیمایش در نواحی متفاوت است که در جدول زیر برای شما آورده شده است:

دانلود نقشه دبی :

dubai_metro_map_ic2r

راهنمای سفر به دبی - 2

ساعت کاری مترو دبی شنبه تا چهارشنبه از 05:00 الی 00:00، پنجشنبه ها از 05:00 الی 01:00 و روزهای جمعه از 10:00 الی 01:00 می باشد.

1-3) اتوبوس:

اتوبوس را به عنوان آخرین وسیله حمل و نقل در دبی به شما توصیه می کنیم زیرا از نظر هزینه ای تفاوت چندانی با هزینه مترو ندارد اما با توجه به ترافیک دبی ممکن است زمان زیادی را در ترافیک بمانید. با این وجود شما می توانید نقشه مسیرهای اتوبوس دبی را در این لینک مشاهده نمایید. همچنین لازم است بدانید از کارت مترو برای بیشتر وسایل حمل و نقل عمومی دبی از جمله اتوبوس می توانید استفاده نمایید.

دانلود نقشه مسیرهای اتوبوس دبی :

dubai_bus_map_lkcr

حمل و نقل دبی

2) راهنمای خرید در دبی

اگر در سفر خود قصد خرید دارید ما در این بخش از راهنمای سفر دبی قصد داریم بهترین مراکز خرید و فروشگاه های دبی را با قیمتی مناسب به شما معرفی کنیم.

2-1) مرکز خرید Dubai Outlet Mall:

در کنار تمامی مراکز خرید مشهور دبی چون دبی مال، سیتی سنتر دیره، امارات مال و …، مرکز خرید دبی اوتلت مال یکی از برترین مراکز خرید اوتلت در دبی می باشد. اوتلت را می توان در زبان بسیار ساده “حراجی” نامید که قیمت های مناسب تری را ارائه می کنند. در این مرکز خرید اکثر برندهای معتبر چون نایک، آدیداس و … قرار دارند.

برای دسترسی به این مرکز خرید می توانید با اتوبوس شماره 66 و 67 و یا تاکسی به اینجا برسید. ساعت کاری مرکز خرید روزهای شنبه تا چهارشنبه از 10:00 الی 22:00 و روزهای پنجشنبه و جمعه از 10:00 الی 00:00 می باشد.

بهترین راهنمای سفر به دبی

2-2) مرکز خرید Outlet Village:

مرکز خرید اوتلت ویلیج در جبل علی واقع شده و از دبی اوتلت مال کوچکتر بوده و دسترسی نسبتاً سخت تری نیز دارد. اوت لت ویلیج با الهام از یک شهر تپه ای تاریخی در ایتالیا با نام سان جیمیگنانو (San Gimignano) ساخته شده است. در این اوتلت 450 فروشگاه با برندهای مشهوری چون آدیداس، دولچه و گابانا، کلوین کلاین، آدیداس، نایک، ریبوک، پولو، دیزل و … قرار گرفته اند. جهت مشاهده لیست کامل فروشگاه ها و نقشه مرکز خرید کلیک کنید. در مجموعه چندین کافه و رستوران نیز قرار گرفته که آماده پذیرایی از بازدید کنندگان می باشند.

جهت دسترسی به این مرکز خرید می توانید با مترو خط قرمز رنگ به ایستگاه UAE Exchange رفته و سپس با تاکسی با هزینه حدودی 57 درهم به این مرکز خرید برسید. همچنین برای رفاه حال شما شاتل های رایگانی نیز برای دسترسی به این مرکز خرید قرار داده شده است که جزئیات آن ها را از این لینک می توانید مشاهده کنید. ساعت کاری مرکز خرید همه روزه از 10:00 الی 22:00 می باشد. می باشد.

مراکز خرید به دبی

2-3) فروشگاه برند Max:

برند MAX بزرگترین برند پوشاک اقتصادی در خاورمیانه با 226 شعبه می باشد که از سال 2004 میلادی در دبی حضور دارد. قیمت مناسب این برند باعث شده تا طرفداران بسیاری در دبی پیدا کند. این برند در مراکز خریدی چون سیتی سنتر دیره، دبی مال و … دارای شعبه می باشد.

راهنمای کامل سفر به دبی

3) تفریحات در دبی

دبی یکی از برترین مقاصد تفریحی جهان می باشد. شما در این شهر با تنوع بسیاری از تفریحات روبرو می باشید که بازدید از تمام آنها هزینه و زمان زیادی نیاز خواهد داشت. در این راهنما سعی داریم شما را با تفریحات دبی که جزو محبوب ترین ها در این شهر هستند آشنا کنیم.

3-1) سافاری:

دبی شهری در میان بیایان هاست پس تعجبی ندارد که محبوب ترین تفریح در این شهر نیز سافاری باشد. سافاری در دبی شامل ترانسفر از درب هتل با خودروهای آفرود می باشد و سپس آفرود در بیایان آغاز می شود و پس از آن به کمپی می روید که در آن شتر سواری، حنا برای خانم ها، عکس یادگاری با شاهین، نوشیدنی و پیش غذا، مراسم رقص عربی، رقص نور و رقص آتش و در نهایت شام بوفه در انتظار شما خواهد بود. جالب است بدانید سافاری جزو ارزانترین تفریحات دبی به شمار می آید.

تور سافاری به دبی

بهترین تفریح در دبی

3-2) گشت شهری:

دبی دارای نماد های بسیاری می باشد که هر کدام در گوشه ای از این شهر جای گرفته اند که با توجه به هزینه های گزاف حمل و نقل در دبی شاید بازدید از آنها به صورت شخصی به صرفه نباشد. توصیه می کنیم حتماً در تورهای گشت شهری ما شرکت بفرمایید تا از بیشتر نمادهای دیدنی دبی همچون برج خلیفه، پالم جمیرا، برج العرب و … دیدن کنید.

تور گشت شهری دبی

3-3) پارک آبی:

یکی از محبوب ترین تفریحات دبی پارک های آبی می باشند و تقریباً بیشتر گردشگرانی که به دبی سفر می کنند حداقل از یکی از این پارک های آبی دیدن می کنند. در این بین پارک آبی وایلد وادی محبوب ترین پارک آبی در بین گردشگران ایرانی می باشد که ما در DubaiDiscount بلیت این پارک آبی را با کمترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

تفریحات دبی

4) رستوران های دبی

در شهر دبی تنوع بسیار زیادی از غذاها در وجود دارد. از رستوران های زنجیره ای معتبر گرفته تا غذاهای چینی، مکزیکی، فرانسوی و … در برابر شما قرار دارند. شما با استفاده از واچرهای رستوران ها می توانید تا 50% در استفاده از رستوران ها تخفیف بگیرید و هزینه های سفر خود را کاهش دهید. جهت خرید واچر رستوران های دبی کلیک کنید.

راهنمای سفر به دبی - 3

5) سیم کارت در دبی

5-1) استفاده از وای فای مراکز خرید و تفریحی:

در حال حاضر بیشتر مراکز خرید و تفریحی دبی مجهز به وای فای رایگان می باشند اما برای استفاده از آن ها می بایست شماره سیم کارت ایران خود را وارد کرده تا کد فعال سازی برایتان ارسال شود. برای این منظور باید از پیش، رومینگ خود را فعال کرده باشید تا بتوانید پیامک را دریافت کنید.

5-2) استفاده از رومینگ:

با وجود اینترنت رایگان در مراکز خرید، تفریحی و هتل ها، شاید کمتر نیازی به اینترنت و مکالمه داشته باشید اما با این حال جدول هزینه های رومینگ دو شرکت ایرانسل و همراه اول را جهت اطلاع شما عزیزان آورده ایم.

راهنمای سفر به دبی - 4

راهنمای سفر به دبی - 5

5-3) سیم کارت رایگان:

در برخی مواقع از سال شرکت مخابراتی DU به هر مسافر دبی یک عدد سیم کارت رایگان یک روزه با 1 گیگابایت اینترنت هدیه می کند. برای دریافت این سیم کارت با در دست داشتن گذرنامه به غرفه شرکت مخابراتی DU در فرودگاه مراجعه کنید.

5-4) خرید سیم کارت:

شرکت مخابراتی DU: این شرکت برای توریست ها چند نوع بسته در نظر گرفته که اطلاعات آن ها را در تصویر زیر مشاهده می نمایید.

راهنمای سفر به دبی - 6

تذکر: حتماً برای خرید سیم کارت می بایست اصل پاسپورت خود را به همراه داسته باشید. همچنین جهت خرید می توانید به تمامی مراکز خرید بزرگ همچون دبی مال، سیتی سنتر و … مراجعه کنید.

6) روش استفاده از محصولات خریداری شده در سایت دبی دیسکانت

6-1) بلیت های تخفیف دار:

در صورتی که بلیت های تخفیف دار را خریداری کرده اید می توانید نحوه استفاده را در این لینک مشاهده فرمایید.

6-2) واچر:

در صورتی که واچرهای Entertainer را خریداری کرده اید می توانید نحوه استفاده را در این لینک مشاهده فرمایید.

7) تست پی سی آر (PCR) جهت برگشت به ایران

تست پی آر سی در دبی

در شرایط سفر به دبی در کرونا طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری به تاریخ 10 اسفند 99، جهت ورود کلیه مسافران به ایران به همراه داشتن گواهی منفی تست پی سی آر (PCR) با مدت اعتبار حداکثر 96 ساعت از زمان انجام تست در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا الزامی است. از این رو در صورتی که کمتر از 3 روز در دبی اقامت دارید می توانید با همان تست پی سی آر منفی که در زمان ورود به فرودگاه دبی و به صورت رایگان از شما عزیزان گرفته شده، به ایران بازگردید. اما اگر بیشتر از 3 روز در امارات اقامت دارید ما در این بخش از راهنما مکان های مورد تایید وزارت بهداشت امارات را که دسترسی مناسبی با مترو دارند برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

منطقهنام مرکزآدرسساعت کارینحوه دسترسیموقعیت در نقشه
دیرهMediclinic DeiraCity Centre Offices Building,Port Saeed,Adjacent to Pullman Hotel – Dubai – United Arab Emiratesشنبه تا پنجشنبه از 10:00 الی 17:00
جمعه ها از 14:00 الی 18:00
ایستگاه مترو Deira City Centreکلیک کنید
دیرهMedsol Dubai Medical Laboratory2nd floor, Al Rigga Business center – Al Rigga Rd – Deira – Dubai – United Arab Emiratesشنبه تا پنجشنبه از 09:30 الی 21:30ایستگاه مترو Al Riggaکلیک کنید
شیخ زایدAl Zahra HospitalSheikh Zayed Rd – Al Barsha – Al Barsha 1 – Dubai – United Arab Emirates24 ساعتهایستگاه مترو Dubai Internet Cityکلیک کنید
شیخ زایدAmerican Hospital Dubai Media City ClinicBusiness Central Towers – Dubai Media City – Dubai – United Arab Emiratesشنبه تا پنجشنبه از 08:00 الی 20:00ایستگاه مترو Dubai Internet Cityکلیک کنید
شیخ زایدMediclinic Dubai MallFinancial Center Rd – Downtown Dubai – Dubai – United Arab Emiratesشنبه تا پنجشنبه از 10:00 الی 17:00
جمعه ها از 14:00 الی 18:00
ایستگاه مترو Dubai Mallکلیک کنید
شیخ زایدYork Diagnostic LaboratoriesIndigo Tower – 509-510-501 – Cluster D – Dubai – United Arab Emiratesشنبه تا پنجشنبه از 09:00 الی 21:00ایستگاه مترو DMCCکلیک کنید

همچنین شما می توانید جهت مشاهده لیست تمامی آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت امارات کلیک کنید. به یاد داشته باشید هزینه تست پی سی آر (PCR) 150 درهم می باشد و ما در DubaiDiscount با هزینه بسیار مناسب این تست را در محل اقامت شما انجام می دهیم.

نکات قابل توجه در خصوص تست پی سی آر (PCR) در دبی:

  • به همراه داشتن پاسپورت یا تصویر آن بر روی گوشی در زمان انجام تست الزامی می باشد.
  • به همراه داشتن جواب تست بر روی گوشی یا بصورت پرینت شده در فرودگاه الزامی می باشد.
  • پاسخ تست شما حداکثر 24 ساعت پس از انجام تست آماده خواهد شد.

8) آموزش نصب و استفاده از نرم افزار Al-Hosn

در زمان مطالعه این مطلب دقت کنید که شرایط ورود به امارات بخصوص ابوظبی دائماً در حال تغییر می باشد لذا جهت کسب اطلاعات دقیق تر با ما از طریق این لینک در تماس باشید.

 در حال حاضر برای ورود به برخی مراکز تفریحی ابوظبی نیاز به نصب نرم افزار Al-Hosn دارید اما پیش از آن باید اطلاعات خود را در اداره جوازات دبی به ثبت برسانید. با ما همراه باشید تا گام به گام آموزش ثبت اطلاعات را انجام دهیم.

ابتدا بر روی این لینک کلیک کنید.

در صفحه باز شده در جدول نخست مانند زیر اقدام به پر کردن اطلاعات شخصی خود کنید:

  1. ملیت
  2. نام و نام خانوادگی به لاتین.
  3. به صورت اتوماتیک تکمیل می گردد و نیازی به وارد کردن اطلاعات ندارید.
  4. جنسیت.
  5. تاریخ تولد میلادی.
  6. شهر محل تولد را تایپ کنید.
  7. آدرس ایمیل خود را دقیق وارد کنید. دقت داشته باشید QR Code پس از ثبت نام به این آدرس ایمیل ارسال خواهد شد.
  8. پیش شماره و شماره موبایل خط ایران خود را وارد کنید. دقیت داشته باشید بهتر است پیش از سفر رومینگ این خط را فعال و در طول سفر خط شما روشن باشد.راهنمای سفر به دبی - 7

در جدول بعدی اطلاعات پاسپورت خود را وارد کنید:

  1. نوع پاسپورت را ORDINARY PASSPORT انتخاب کنید.
  2. شماره پاسپورت را وارد کنید.
  3. تاریخ اخذ پاسپورت را وارد کنید.
  4. تاریخ انقضا پاسپورت را وارد کنید.
راهنمای سفر به دبی - 8

در جدول بعدی اطلاعات ورود خود به کشور امارات را وارد کنید:

  1. تاریخ ورود میلادی به کشور امارات.
  2. فرودگاه ورود شما (تقریباً تمامی پروازهای ایران به مقصد دبی به فرودگاه Dubai Airport انجام می گیرد.
راهنمای سفر به دبی - 9

در جدول بعدی اطلاعات محل اقامت خود در کشور امارات را وارد کنید:

  1. شهر مورد نظر اقامت خود در کشور امارات را وارد کنید.
  2. آدرس محل اقامت خود را وارد کنید.
راهنمای سفر به دبی - 10

در جدول بعدی اطلاعات واکسنی که تزریق کرده اید را وارد کنید:

  1. کشوری که واکسن را در آن تزریق کرده اید.
  2. نوع واکسنی که تزریق کرده اید.
  3. تاریخ میلادی تزریق دور اول واکسن.
  4. تاریخ میلادی تزریق دور دوم واکسن.
  5. این فیلد اختیاری می باشد و جهت وارد کردن تاریخ میلای تزریق دور سوم واکسن می باشد.
راهنمای سفر به دبی - 11

در جدول بعدی اسکن پاسپورت، عکس، تست پی سی آر و گواهی واکسن خود را وارد کنید:

  1. اسکن صفحه اول پاسپورت به صورت PDF و با حجم کمتر از دو مگابات را پیوست کنید.
  2. عکس پرسنلی خود را با فرمت JPG یا JPEG، رزولیشن حداقل 100، سایز بین 600 در 600 تا حداکثر 1200 در 1200 و با حجم کمتر از دو مگابات پیوست کنید.
  3. اسکن پاسخ تست پی سی آر منفی خود را به صورت PDF و با حجم کمتر از دو مگابات را پیوست کنید.
  4. اسکن گواهی انگلیسی واکسن خود را که از این سایت دریافت کرده اید به صورت PDF و با حجم کمتر از دو مگابات را پیوست کنید.
راهنمای سفر به دبی - 12

در این قسمت با زدن تیک، صحت اطلاعات وارد شده را تایید کنید و همچنین تیگ گزینه i’m not a robot را نیز بزنید.

راهنمای سفر به دبی - 13

حال می توانید نرم افزار Al-Hosn را از طریق لینک های زیر بر روی موبایل خود نصب نمایید:

  • لینک دانلود نرم افزار Al-Hosn برای گوشی های اندروید
  • لینک دانلود نرم افزار Al-Hosn برای گوشی های IOS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه