جزایر نخل دبی - 1

معرفی جزایر نخل دبی Dubai Palm Islands ، نگین خلیج فارس

جزایر نخل دبی یکی از برترین جاذبه های شهری می باشد که مملو است از عجایب، شگفتی است. دبی شهری که سرمایه شیخ نشینان عرب با علم و تکنولوژی کشورهای توسعه یافته همسو گشته و عجایب شگفت انگیزی را پدید آورده است. با در DubaiDiscount همراه شوید تا با یکی دیگر از شگفتی های دبی آشنا شویم.

همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، جزایر مصنوعی شهر دبی واقع در آب های خلیج فارس در حال گسترش می باشد. در این بین تعداد سه جزیره وجود دارند که در طراحی آنها از درخت نخل خرما الهام گرفته شده و اصطلاحاً جزایر نخل دبی نام دارند.

جزایر نخل دبی - 2
جزایر نخل دبی - 3

جزیره نخل دیره

این جزیره با طول 14 و عرض 8.5 کیلومتر و 80 کیلومتر مربع مساحت در منطقه دیره واقع شده است و با 41 شاخه بزرگترین جزایر نخل دبی می باشد. اگر بخواهیم مقایسه ای از نظر ابعاد آن با دو جزیره دیگر انجام دهیم باید بگوییم که این جزیره 8 برابر نخل جمیرا و 5 برابر نخل جبل علی می باشد و با ظرفیتی بالغ بر 8000 ویلای مسکونی لوکس بهمراه ساحل اختصاصی قادر خواهد بود تا جمعیتی بالغ بر یک ملیون نفر را در خود جای دهد.

ساخت این جزیره از سال 2004 میلادی آغاز گردید و پیش بینی گردید که طی 12 سال ساخت آن به اتمام برسد. اما به دلایل بحران های مالی جهانی از سال 2008 میلادی ساخت این جزیره متوقف گردید و تا کنون نیز ادامه دارد….

جزایر نخل دبی - 4

جزیره نخل جمیرا

این جزیره که از نظر ابعاد کوچکترین جزیره از بین جزایر نخل دبی می باشد و از تمامی آنها نیز قدیمی تر است. ساخت آن از سال 2001 میلادی آغاز گردید و در سال 2008 میلادی به اتمام رسید. وسعت این جزیره 5.72 کیلومتر مربع می باشد. لازم بذکر است که در زمان ساخت این جزیره حدود چهل هزار کارگر به کار گرفته شد و حجمی بالغ بر 50 میلیون متر مکعب خاک به سایت پروژه منتقل گردید.

جزایر نخل دبی - 5

این جزیره نقش بسیار مهمی در افزایش شتاب رونق اقتصادی و گردشگری شهر دبی داشته است. از جاذبه های مهم این جزیره می توان به مجموعه آتلانتیس و همچنین یک مونوریل با ظرفیت حمل 3 هزار مسافر در روز اشاره کرد.

مجموعه آتلانتیس شامل هتلی با همین نام (Atlantis, The Palm ) و همچنین یکی از پیشرفته ترین پارک آبی های منطقه بنام Aquaventure می شود.

جزایر نخل دبی - 6
جزایر نخل دبی - 7

جزیره نخل جبل علی

این جزیره با ابعادی در حدود 1.5 برابر جزیره نخل جمیرا در منطقه آزاد جبل علی واقع شده است. این جزیره شامل 6 ساحل تفریحی، یک پارک آبی و بطور کلی 17 شاخه می باشد. لازم بذکر است ساخت این جزیره از سال 2002 میلادی آغاز گردیده و قرار بود در برنامه ای 6 ساله به اتمام برسد اما بنا به دلایل گفته شده ساخت این جزیره نیز بصورت موقت متوقف گردیده است.
دبی دیسکانت  یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی  و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه