راهنمای فرودگاه بین المللی دبی - 1

راهنمای کامل فرودگاه بین المللی دبی

اگر در سفر هوایی دبی به دنبال راهنمای فرودگاه بین المللی دبی هستید این مطلب را از دست ندهید. فرودگاه بین المللی دبی یک نقطه عطف مهم در این شهر است که از سال 1960 امارات متحده عربی را به سایر نقاط جهان متصل می کند. این فرودگاه به عنوان یکی از محبوب ترین فرودگاه های جهان، در سال 2022 پذیرای بیش از 66.1 میلیون مسافر بوده است.

شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، می توانید قیمت انواع تفریحات دبی را بررسی نمایید. دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار تفریحات دبی و همچنین اجاره خودرو در دبی می باشد. آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند، عبارتند از:

راهنمای فرودگاه دبیمعرفی فرودگاه بین المللی امارات

فرودگاه دبی زیرساخت ها و خدمات مدرني ارائه می دهد و ارتباطات بین 260 مقصد در سراسر جهان را مدیریت می کند. این منطقه ترانزیت بیش از 100 شرکت هواپیمایی است. ترمینال های آن مجهز به امکانات مدرن و بهترین سالن ها هستند. در اين فرودگاه یک استخر روباز، سالن بدنسازی، باغ های طبیعی، سینما، رستوران ها و بسیاری مکان های تفریحی دیگری نیز وجود دارد. علاوه بر این، اينترنت نامحدود فرودگاه دبی سریع ترین وای فای در مقایسه با سایر فرودگاه ها است.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تفریحات فرودگاه دبی

راهنمای ترمینال‌ های فرودگاه بین المللی دبی

سه ترمینال اصلی و دبی ورلد سنترال جایی است که خطوط هوایی فرودگاه بین‌المللی دبی از آنجا فعالیت می‌کنند. تمامی این ترمینال های فرودگاهی DXB به آخرین فناوری برای رسیدگی به ورود و خروج خطوط هوایی مختلف مجهز هستند.

راهنمای ترمینال‌ های فرودگاه بین المللی دبیترمینال 1 فرودگاه دبی

ترمینال 1 پروازهای بین المللی را تامین می کند و می تواند سالانه بیش از 20 میلیون مسافر را در خود جای دهد. این ترمينال قطار مخصوص به خود را دارد که مسافران را به گيت ها می برد. ایستگاه های ورود، گیت های الکترونیکی و سایر پیشخوان ها همگی مجهز به آخرین فناوری هستند. از دیگر امکانات این ترمینال که سه طبقه را در بر می گیرد می توان به فودکورت، فروشگاه های اوتلت، وای فای رایگان، بخش مهاجرت، خدمات بار و چمدان و سالن های تشریفات اشاره کرد.

ترمینال 2 فرودگاه دبی

ترمینال 2 در 4 طبقه پروازهای ارزان قیمت فلای دبی را انجام می دهد و تقریباً 50 خط هوایی دیگر نیز در این ترمینال فعالیت می کنند. این ترمینال پروازهای بین المللی و پروازهای برنامه ریزی شده، چارتر و پروازهای خاص را انجام می دهد. در حال حاضر، ورودی های ترمينال 2 در دبی می توانند بیش از 5 میلیون مسافر را در خود جای دهند.

ترمينال 2 نيز مانند ترمينال 1، دارای جدیدترین امکانات رفاهی، از جمله گيت هاي الکترونیکی مدرن، ایستگاه‌های ورود، کانتر چک-این، سالن تشریفاتVIP ، بخش مهاجرت، فودکورت و چند فروشگاه است.

ترمینال ۳ فرودگاه دبی

ترمینال 3 به طور انحصاری ورود و خروج همه پروازهای خطوط هوایی امارات را انجام می دهد. این ترمینال در 4 طبقه، بزرگترین ترمینال فرودگاهی در جهان محسوب می شود که مي تواند 60 میلیون مسافر را جابه جا کند. کنکورس A، یک مرکز اختصاصیA380،کنکورس B و کنکورس C همگی بخشی از ترمينال 3 هستند.

ترمينال 3 دارای امکانات بسیاری است، از جمله گیت های الکترونیکی مدرن، ایستگاه‌های پذیرش، بخش های مهاجرتی، فودکورت، داروخانه، رستوران، تلویزیون، بازی‌های ویدیوئی و غیره.

نکته مهم این است که سالن ورودی ترمینال 3 دارای پیشخوان متمایز شده کنترل پاسپورت اختصاصی برای کودکان چهار تا دوازده ساله می باشد.

ترمینال ۳ فرودگاه دبیامکانات و خدمات فرودگاه بین المللی دبی

  • ترمینال 1 و 3 دارای امکانات نگهداری چمدان برای کوتاه‌مدت هستند که بسته به اندازه چمدان، هزینه‌ای بین 20 تا 25 درهم برای چند ساعت از شما دریافت می‌شود. باربرها نیز در ترمینال ها برای حمل چمدان های شما در دسترس هستند.
  • علاوه بر سالن‌های لانژ خصوصی، سالن Marhaba در ترمینال 1، 2 و 3 با پرداخت مبلغی برای همه قابل استفاده هستند. در اینجا می‌توانید دوش بگیرید، از یک بوفه غذای گرم لذت ببرید و روی صندلی‌های ماساژ استراحت کنید. اگر به دنبال جایی برای خواب هستید، به سراغ Snooze Cube بروید که مانند اتاق های یک مینی هتل، کاملا عایق صدا و مجهز به تلویزیون، موسیقی، وای فای و تخت های تمیز و راحت هستند و به طور ساعتی کرایه می شوند، یا می توانید هتل پنج ستاره بین المللی دبی را که در داخل فرودگاه قرار دارد رزرو کنید. دوش رایگان در ترمینال 3، بین گیت های A1 – A24 و گیت های B13 – B19 و در ترمینال 1، بین گیت های C18 – C22 موجود است. ضمنا سالن های بیزینس و درجه یک دوش های خصوصی خود را دارند.
  • یک مرکز فوریت های پزشکی کاملا مجهز شبانه روزی واقع در ترمینال 1، نزدیک گيت 13 وجود دارد. داروخانه ها نیز در چندین مکان در سراسر ترمینال 1 و 3 واقع شده اند.
  • در فرودگاه دبی كشيدن سیگار ممنوع است، اما براي افراد سيگاري اتاق‌های سیگار تهویه‌دار در ترمینال 3 وجود دارد، گیت های A2، A23، B7، B27، C9، C23 و ترمینال 2 – در گیت‌های خروج و ترمینال 1 در گیت D22.
  • بین ردیف‌های A و B در تمام سالن‌های خروج، میزهای کمک ویژه وجود دارد که به افراد ناتوان جسمی اختصاص داده شده است. چرخ دستي های برقی نیز مستقر شده اند که به آنها امکان می دهد تا به راحتی در فرودگاه حرکت کنند. در نزدیکی گيت هاي 9 و 22، سالن‌های استراحت اختصاصی برای چنین مسافرانی وجود دارد.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: برنامه سفر به دبی

برای سرگرمی در فرودگاه دبی چه کارهایی را می توان انجام داد؟

شما به راحتی می توانید ساعت ها در فرودگاه دبی وقت بگذرانيد. اگر در ترمینال 3 هستید، از تفریحات فرودگاه دبی غافل نشوید. در این ترمینال از باغ های ذن دیدن کنید، یا یک اسپای مجلل یا درمان های زیبایی در اسپای Timeless فرودگاه دبی را انتخاب کنید. در هر ترمینال فرودگاه دبی دارای گزینه های هیجان انگیز خرید، غذاخوری و استراحت است که مسافران می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. در فرودگاه بین المللی دبی تفریحات و سرگرمی هایی وجود دارد که می توانید در اطراف گیت ها مشاهده کنید.

برای سرگرمی در فرودگاه دبی چه کارهایی را می توان انجام داد؟خريد در فرودگاه دبی

خرید بدون عوارض گمرکی در ترمینال 3، به خودی خود یک تجربه بی نظير است. می توانید عطرها، جواهرات، طلا و اقلام الکترونیکی را  بررسی و خریداری کنید. چند فروشگاه دیگر نيز در ترمینال 1 و 2 وجود دارند که می توانید آنها را هم ببینید.

رستوران گردی در فرودگاه دبی

ترمینال 1 و 2 دارای طیف گسترده ای از رستوران ها و بارها، از جمله مک دونالد (برای برگر)، Jashan (برای غذاهای هندی)، Bistro (برای لبنانی ها) و Tansu Kitchen (برای باربیکیو چینی و مغولی) هستند. فودکورتي که بین گيت هاي 113 و 115 در ترمینال 1 قرار دارد، حدود 25 نوع غذا ارائه می‌دهد. فودکورت ترمینال 3 با 2000 متر مربع مساحت شامل Costa Coffee، برگر كينگ، استارباكس و تعداد زیادی رستوران و بار است که همه روزه و در تمامي ساعات باز هستند.

استراحت در سالن‌های لانژ فرودگاه دبی

فرودگاه دبی دارای چند سالن استراحت شگفت انگیز با خدمات عالی است. برای بهره مندی از مزایای یک سالن لانژ در فرودگاه بین المللی دبی، مجبور نیستید حتما در کلاس تجاری سفر کنید. می توانید بعد از پرداخت هزینه مربوطه خدماتی که این سالن‌ها ارائه می کنند را دریافت کنید.

خدمات ماساژ و اسپا در فرودگاه دبی

یکی از فعالیت هایی که می توانید در فرودگاه دبی تجربه کنید، مراکز اسپا و خدمات ماساژ است. اسپا برای رهایی از استرس و خستگی بسیار مفید می باشد. در تمام ترمینال های فرودگاه سالن های اسپا خدمات ماساژ، رایحه درمانی و … را ارائه می دهند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: هزینه تاکسی در دبی

سرگرمی های فرودگاه بين المللی دبی برای کودکان

منطقه تازه‌ساخت کودکان در ترمینال 3 (نزدیک دروازه‌های B27 و B7) مجهز به جدیدترین اسباب‌بازی‌ها و تجهیزات بازی، مناطق بازی های تعاملی  Kids Zone و صفحه‌های تلویزیونی بزرگ است که فیلم های مورد علاقه کودکان را به نمایش می‌گذارد. این فرودگاه همچنین دارای اتاق های مراقبت از کودکان است.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: بهترین تفریحات دبی برای کودکان

چگونه از فرودگاه دبی به هتل برویم؟

به لطف سیستم های حمل و نقل عمومی کارآمد و سازمان یافته دبی، به راحتی می توانید خود را به هتل برسانید. در فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB)، رسیدن به مرکز شهر یا هر جایی که هتل یا محل اقامت شما واقع شده، بسیار راحت است. برای رفتن از فرودگاه بین المللی دبی به هتل، روش های مختلفی برای حمل و نقل وجود دارد، مانند اتوبوس، مترو، تاکسی های فرودگاه، اوبر یا ترانسفر خصوصی.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: حمل و نقل عمومی در دبی

وسايل حمل و نقل عمومی در فرودگاه بين المللی دبی

هنگامی که تمام گزینه های رفت و آمد موجود در فرودگاه دبی را شناختید، می توانید با استفاده از مناسب ترین گزینه به مقصد خود سفر کنید. وسایل حمل و نقل عمومی در فرودگاه دبی شامل تاکسی، مترو و اتوبوس هستند.

وسايل حمل و نقل عمومی در فرودگاه بين المللی دبیتاکسی ‌فرودگاه دبی 

تاکسی های RTA و سایر برنامه های تاکسی آنلاین پرطرفدارترین و بدون استرس ترین راه ها برای رسیدن به فرودگاه یا رفتن به هتل هستند. اگر فرودگاه را ترک می کنید، خطوط اختصاصی تاکسی ها در محوطه بیرونی هر سه ترمینال وجود دارد که از آنجا می توانید تاکسی بگیرید و کرایه را به طور نقدی پرداخت کنید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: قیمت تاکسی فرودگاه در دبی چقدر است؟

اتوبوس ‌فرودگاه دبی 

هر سه ترمینال در فرودگاه بین المللی دبی دارای ایستگاه های اتوبوس در روبروی ورودی هستند. این اتوبوس ها همچنین به کارت NOL با حداقل موجودی 7.50 درهم نیاز دارند. شما نمی توانید پول نقد به راننده پرداخت کنید، بنابراین بهتر است ابتدا کارت NOL از ایستگاه مترو خریداری شود.

ایستگاه مترو فرودگاه دبی

در حال حاضر، دو ایستگاه مترو در ترمینال فرودگاه 3 و ترمینال فرودگاه 1، به فرودگاه دبی خدمات رسانی می کنند. هر دو ایستگاه مترو خط قرمز دبی به نام ترمینالی که به آن متصل می شوند نامگذاری شده اند. قطارها از 05:00 صبح تا نیمه شب از دوشنبه تا پنجشنبه، از 05:00 صبح تا 01:00 بامداد (روز بعد) در روز جمعه و از ساعت 05:00 صبح تا نیمه شب شنبه و از 08:00 صبح تا نیمه شب یکشنبه حرکت می کنند.

دسترسی به مترو دبی به کارت NOL نیاز دارد که می توانید آن را از ایستگاه خریداری کنید. لطفاً به یاد داشته باشید که ساعات حرکت متروی دبی ممکن است در روزهای تعطیل متفاوت باشد.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: نقشه مترو دبی

اجاره خودرو در دبی

اگر قصد دارید با ماشین شخصی سفر کنید، جهت اجاره خودرو در دبی قبل از شروع سفرتان می توانید از سایت ایرانی و معتبر دبی دیسکانت خودروی موردنظرتان را با قیمت مناسب اجاره کنید. اجاره خودرو رفت و آمدهای شما را در طول سفر آسان می سازد.

ترانسفر فرودگاهی در دبی

ترانسفر فرودگاهی در دبی شامل مبداء یا مقصد فرودگاه می باشد. شما می توانید از طریق سایت های معتبری مانند دبی دیسکانت برای ثبت درخواست ترانسفر از فرودگاه بین المللی دبی به هتل، شماره پرواز و تاریخ پرواز خود را در بخش ترانسفر در دبی به پشتیبانی اعلام کنید و در زمان خروج از فرودگاه، راننده های باتجربه آماده خدمت به شما خواهند بود. همچنین برای مسیرهای برگشت از هتل به فرودگاه دبی نیز تنها کافی است تاریخ، ساعت ترانسفر، نام هتل و شماره اتاق را پس از خرید به آنها اعلام کنید تا خودرو در ساعت اعلام شده به مقصد فرودگاه دبی در محل حضور داشته باشد.

ترانسفر فرودگاهی در دبیسخن آخر

در این مقاله درباره راهنمای فرودگاه بین المللی دبی و امکانات این فرودگاه اطلاعات جامع و کاملی ارائه کردیم. امیدواریم در سفرتان به دبی از خدمات رفاهی و امکانات منحصربه فرد فرودگاه بین المللی دبی نهایت استفاده را ببرید.

یکی از مهم­ترین اقدامات قبل از سفر بررسی مکان های دیدنی و تفریحی و همچنین خرید بلیط ها است. دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه